2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Прочетен: 376 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 16.07.2017 18:28
Отделът за експлоатационни изпитания и оценки на Министерството на отбраната на САЩ представи доклад, който беше публикуван на 6 март, макар че е доведен до знанието на Конгреса на САЩ още през февруари. Според резултатите от изследванията и проверките изтребителят F-35 не може да се експлоатира нормално. Разкрити са сериозни проблеми с обзора от кабината, открити са постоянни откази на техниката при температура под -15 градуса по Целзий и множество други недостатъци, съобщава радио „Глaсът на Русия“.
Според информацията изложена в доклада, F-35 има най-лошия обзор от пилотската кабина сред всички самолети, стоящи на въоръжение във ВВС на САЩ. Създателите на изтребителя заявяваха, че иновационният шлем с дисплей ще позволи на пилота на F-35 „да вижда през кабината“. Но реалните полети ясно показаха, че без нормален обзор през капака не може да се мине, а при новия изтребител той е прекалено малък.
Един от пилотите, участващи в изпитанията, заяви, че в случай на близък бой с използване на оръдията, F-35 „винаги ще го свалят“. Различни пилоти са изказали мнение, че недостатъчният обзор не позволява F-35 да се използва за пълноценно обучение на летците.
Докладът показа редица критични недостатъци, в това число потенциални откази на системата за катапултиране на самолетите от първите серии, липса на защита от удари на мълнии и проблеми с интерфейса на системата за управление, която, както се посочва в доклада, „не дава увереност, че пилотът ще може да изпълнява безопасно най-важните операции“.
По мнение на авторите на доклада, самолетът може да се използва за обучение на летци-курсанти за излитане, кацане и полет в състав на звено с други F-35 и F-16 денем в ясно време, но за бойни упражнения той е негоден. При това се отбелязва, че един стажант ще може да управлява безопасно самолета само на дозвуковов режим – според разчетните характеристики, той трябва да развива скорост 1,6 М, или 1900 км/ч).
Отбелязва се, че проблемите с компютъризирания шлем са били главната причина за повечето случаи на прекъснато излитане на F-35. Експертите са установили и други проблеми с надеждността и ремонтопригодността на самолета. Например било установено, че самолетът трябва да се държи в отопляем хангар, тъй като при температура под -15 градуса по Целзий компютърните системи на F-35 неведнъж са отказвали да се пускат, защото блокът за управление на захранването не бил изчислен за студ.
„Недовършеността на самолета, необходимостта постоянно да се търсят обходни пътища за изпълнение на летателните процедури и крайно ограничените възможности на вътрешните системи, не позволяват да се оцени пригодността на F-35 за провеждане на тренировки в състава на ескадрила и участие в боеве“, – правят изводи авторите на доклада.
Изтребителят F-35 като алтернатива на по-скъпия проект за изтребител от пето поколение F-22, се разработваше от корпорацията Lockheed Martin от 2001 година. Първият полет на този изтребител беше извършен през 2006 година. САЩ планират да го приемат на въоръжение през 2016 година и да закупят не по-малко от 600 единици. Американските военни искат да заменят с тях остаряващите бойни самолети А-10 Thunderbolt II, F-16, AV-8B Harrier и F/A-18.
Военни наблюдатели отбелязват, че F-35 е най-скъпо струващата програма за превъоръжаване през цялата история на САЩ. Стойността на един самолет е от 197 до 237 милиона долара. Обаче се оказало, че независимо от похарчените средства, изтребителят не отговаря на заявените характеристики. Също така, този самолет е преследван от технически неизправности. Например, в края на февруари 2013 година в лопатките на турбината на двигателя на един от самолетите била открита пукнатина, поради което изпитателните полети на F-35 бяха прекъснати за една седмица.