Най-четени
1. zahariada
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. zaw12929
11. bosia
12. rosiela
13. getmans1
14. sparotok
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. zaw12929
11. bosia
12. rosiela
13. getmans1
14. sparotok
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. sekirata
10. bateico
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. sekirata
10. bateico
Постинг
14.09.2011 14:49 -
''ВИТОША ЕКСПРЕС''
"ВИТОША ЕКСПРЕС" е влак, съставен от 10 вагона, произведени по поръчка на Правителството на Народна Република България през 1975 г. в завода VEB Waggonbau - Gorlitz. Вагоните са изпълнени с талиги Gorlitz V, с динамогенераторна уредба и позволяват максимална скорост от 160 км/час.
Малко история
Композицията е закупена след като при своята визита в Германия, Тодор Живков остава очарован от правителствения влак на Ерих Хонекер. След завръщането си у нас, той възлага на Политбюро да проучи и направи постъпления за доставката на влак, който да осигурява пълна автономност на пътуващите и да дава възможност за ръководене "от разстояние". За не повече от 2 г. е поръчан и доставен влакът, като същият бива зачислен в Правителствения ремиз на гара София. Поддръжката и обслужването на влака е възложена на тамошния персонал, като достъпа до Ремиза и бил ограничен, а охраната възложена на УБО. У нас "ВИТОША ЕКСПРЕС" е изпълнявал редица пътувания с наши и чужди делегации, като не един и два са случаите, в които само отделен вагон от състава се прикача към обикновен влак - това е ставало предимно по искане на Петър Младенов, който често е пътувал на лов по Шуменското плато.
Братска дружба или пътуването с Ким Ир Сен
При визитата на Ким Ир Сен в НРБ, "ВИТОША ЕКСПРЕС" е прикачен към неговия правителствен влак и внушителната композиция от над 20 вагона поема от Димитровград ЮЖ към София, а след това и Хисар. По време на пътуването, Ким Ир Сен прави визита и среща с Първия в личния му салон - вагон, за което ще стане дума по - надолу в темата.
От Виена до Москва
Пътувалите като обслужващ персонал с "ВИТОША ЕКСПРЕС" с охота споделят за пътувания на правителствената композиция до Виена, Белград, Будапеща и дори Москва. Вагоните на правителствения влак са пригодени за пътуване с талиги за междурелсие 1520 мм и възможност за монтиране на автосцепка СА-3, като тези възможности са използвани. Влакът е пътувал с политическа делегация за конгрес в Москва.
____________________________________
Съставът
Както се спомена в темата, "ВИТОША ЕКСПРЕС" е съставен от 10 вагона, които по долу ще опиша по номер, тип, предназначение и някои интересни факти:
51 52 99 40 070-2 Салон - вагон, предназначен за Тодор Живков и най - високопоставените му гости. Вагонът разполага с две лични спални помещения, като според слуховете едното е било предназначено за Мара Малеева, която обаче така и не е пътувала с този влак;
51 52 99 40 071-0 Салон - вагон за Външния министър или гости от чужди делегации. Обикновено с този вагон е пътувал Петър Младенов, но не рядко е използван и от други високопоставени лица;
51 52 99 40 072-8 Салон - вагон за гости на Първия. Вагонът е идентичен по оборудване с 071, като не рядко е използван от Политбюро при пътувания.
51 52 99 40 073-6 Вагон за обслужващ персонал и по - нископоставени правителствени служители. В този вагон са пътували и охранителите от УБО, както и задължителните за онова време служители на ДС;
51 52 99 40 074-4 Вагон, идентичен с 073, използван със същото предназначение.
51 52 99 40 075-1 Вагон - ресторант без кухния. Предлага 36 седящи места в две помещения - малко и голямо.
51 52 99 40 076-9 Вагон - кухня, оборудван с всичко необходимо за съхранението и приготвянето на пълната гама ресторантски ястия.
51 52 99 40 077-7 Радио - свързочен вагон. Този вагон е бил на подчинение на УБО и в него са допускани само служители на тази структура или на Армията. Вагонът е интересен с това, че покрива е от пластмаса и на горната му част е монтирана приемо - предавателна антена. Радиооборудването във вагона е производство на RFT.
51 52 99 40 078-5 Служебен вагон с дизелов генератор, помещение за началник - влака и фургонно отделение за багажи.
51 52 99 40 079-3 Служебен вагон за превоз на автомобилите на Първия, в който има гаражно отделение с възможност за товарене от челната стена или през голяма врата на страницата, както и помещения за пътуване на шофьорите и други обслужващи лица.
На клипа псоледните два вагона са от Витоша Експрес.
Малко история
Композицията е закупена след като при своята визита в Германия, Тодор Живков остава очарован от правителствения влак на Ерих Хонекер. След завръщането си у нас, той възлага на Политбюро да проучи и направи постъпления за доставката на влак, който да осигурява пълна автономност на пътуващите и да дава възможност за ръководене "от разстояние". За не повече от 2 г. е поръчан и доставен влакът, като същият бива зачислен в Правителствения ремиз на гара София. Поддръжката и обслужването на влака е възложена на тамошния персонал, като достъпа до Ремиза и бил ограничен, а охраната възложена на УБО. У нас "ВИТОША ЕКСПРЕС" е изпълнявал редица пътувания с наши и чужди делегации, като не един и два са случаите, в които само отделен вагон от състава се прикача към обикновен влак - това е ставало предимно по искане на Петър Младенов, който често е пътувал на лов по Шуменското плато.
Братска дружба или пътуването с Ким Ир Сен
При визитата на Ким Ир Сен в НРБ, "ВИТОША ЕКСПРЕС" е прикачен към неговия правителствен влак и внушителната композиция от над 20 вагона поема от Димитровград ЮЖ към София, а след това и Хисар. По време на пътуването, Ким Ир Сен прави визита и среща с Първия в личния му салон - вагон, за което ще стане дума по - надолу в темата.
От Виена до Москва
Пътувалите като обслужващ персонал с "ВИТОША ЕКСПРЕС" с охота споделят за пътувания на правителствената композиция до Виена, Белград, Будапеща и дори Москва. Вагоните на правителствения влак са пригодени за пътуване с талиги за междурелсие 1520 мм и възможност за монтиране на автосцепка СА-3, като тези възможности са използвани. Влакът е пътувал с политическа делегация за конгрес в Москва.
____________________________________
Съставът
Както се спомена в темата, "ВИТОША ЕКСПРЕС" е съставен от 10 вагона, които по долу ще опиша по номер, тип, предназначение и някои интересни факти:
51 52 99 40 070-2 Салон - вагон, предназначен за Тодор Живков и най - високопоставените му гости. Вагонът разполага с две лични спални помещения, като според слуховете едното е било предназначено за Мара Малеева, която обаче така и не е пътувала с този влак;
51 52 99 40 071-0 Салон - вагон за Външния министър или гости от чужди делегации. Обикновено с този вагон е пътувал Петър Младенов, но не рядко е използван и от други високопоставени лица;
51 52 99 40 072-8 Салон - вагон за гости на Първия. Вагонът е идентичен по оборудване с 071, като не рядко е използван от Политбюро при пътувания.
51 52 99 40 073-6 Вагон за обслужващ персонал и по - нископоставени правителствени служители. В този вагон са пътували и охранителите от УБО, както и задължителните за онова време служители на ДС;
51 52 99 40 074-4 Вагон, идентичен с 073, използван със същото предназначение.
51 52 99 40 075-1 Вагон - ресторант без кухния. Предлага 36 седящи места в две помещения - малко и голямо.
51 52 99 40 076-9 Вагон - кухня, оборудван с всичко необходимо за съхранението и приготвянето на пълната гама ресторантски ястия.
51 52 99 40 077-7 Радио - свързочен вагон. Този вагон е бил на подчинение на УБО и в него са допускани само служители на тази структура или на Армията. Вагонът е интересен с това, че покрива е от пластмаса и на горната му част е монтирана приемо - предавателна антена. Радиооборудването във вагона е производство на RFT.
51 52 99 40 078-5 Служебен вагон с дизелов генератор, помещение за началник - влака и фургонно отделение за багажи.
51 52 99 40 079-3 Служебен вагон за превоз на автомобилите на Първия, в който има гаражно отделение с възможност за товарене от челната стена или през голяма врата на страницата, както и помещения за пътуване на шофьорите и други обслужващи лица.
На клипа псоледните два вагона са от Витоша Експрес.
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 71348
Блогрол