Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.03.2023 10:29 - Кой и защо нареди машинистите на БДЖ да изключат автоматичната защита на влаковете
Автор: varg1 Категория: Новини   
Прочетен: 796 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 02.03.2023 10:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Нова наредба на Управителния акт внесе смут сред водачите на тежките машини

До редакцията на Флагман.бг бе изпратен сигнал от човек, работещ като машинист в „БДЖ-Пътнически превози“. Нова наредба, подписана от Управителния акт на дружеството, гласи, че се забранява използването на автоматичната защита на влаковете PZB/LZB.

Какво значи това?

По думите на нашия читател, новите електрически локомотиви на Сименс от тази серия, с които БДЖ се похвали преди около 2 години, разполагат с уникална система за сигурност - "автоматична защита на влака", която стопира надвишаването на позволената максимална скорост по време на движение.„

Тази система ти позволява да караш с автопилот над 100 км/ч. до 130 км/ч., без нея трябва да караш влака ръчно при скорост над 100 км. Така има опасност да се превиши  разрешената максимална скорост, а когато е включената системата – тя не ти позволява. Осигурява ти спокойствие, че няма да направиш нарушение, а и спазваш разписания точно, тъй като машината изчислява точно с каква скорост трябва да се движеш, за да стигнеш за определено време от точка А до точка Б“, обяснява в писмото си до Флагман.бг нашият читател, пожелал анонимност.

В края на януари обаче всички машинисти на локомотиви са смутени от новата наредба, разпространена от началниците им, която гласи, че се забранява въвеждането в експлоатация на въпросната влакова защита. А тези, които си позволят да я използват – ще бъдат дисциплинарно отговорни.

Няма логика в тази наредба. Дори на официалния сайт на локомотивите Сименс е изрично подчертано, че изключването на тази система може да застраши живота на машиниста. Да управляваш такава машина е като да шофираш – винаги може да натиснеш педала повече и да се случи някой инцидент. БДЖ се хвали, че разполагат с 15 нови модерни електрически локомотиви, които дават 100 % сигурност на водача, все пак експерти са изчислили какви са възможностите на локомотива. И в същото време, не ни позволяват да я ползваме. Началниците сякаш нарочно ни подтикват да караме по-бързо от разрешеното и да рискуваме живота си. Ако кажеш, че не си съгласен пък, ще бъдеш наказан или още по-лошо – уволнен“, жалва се още нашият читател.

Само ден, след като Наредбата е била разпространена, предпазителят във всички ел. локомотиви, намиращ се в Шкафа за влакова защита, е бил пломбиран и е строго забранено да се включва. 

Ето какво още пише в заповедта на Управителния акт, подписана от инж. Христо Иванов:

imageimage
Така изглежда автоматичната защита на новите ни модерни ел. локомотиви.

https://www.flagman.bg/article/288000



Гласувай:
3



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: varg1
Категория: Лични дневници
Прочетен: 20322793
Постинги: 18679
Коментари: 10030
Гласове: 71345
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930