Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.02.2016 14:41 - Глобиха „Теленор” за отказана гаранция в Шумен
Автор: varg1 Категория: Технологии   
Прочетен: 635 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 04.02.2016 14:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Състав на Шуменския районен съд е потвърдил издадено наказателно постановление срещу мобилния оператор „Теленор”, с което от Комисията за защитата на потребителите са наложена санкция от 3000 лв. заради  отказан гаранционен ремонт на телефон.

Случаят е от лятото на миналата година, когато потребител отишъл в офис на „Теленор” в центъра на Шумен, за да предявил рекламация заради дефект на телефона си  “Alcatel One Touch Pop C7”.

Служителите приели телефона, оформили протокол, в който като описание на повредата било отразено: „рестартира се, дисплея се замазва“, а като описание на състоянието на телефона при приемането – „белези, следи от удари, мръсен, надраскан“. Не било обаче описано състоянието на стикера за влажност.

Няколко дни по-късно обаче гаранционен сервиз бил отказан заради „наличие на корозия по платката на конектора на дисплея, силно замърсен, реагирал стикер, невъзможен ремонт”.

От „Теленор”основали отказа си на общите условия за предоставяне на търговска гаранция на, според които дружеството не осигурява гаранция в случай на повреди, причинени от неправилна употреба, изпускане, удар, проникване на влага, намокряне и други външни въздействия.

Апаратът бил върнат, а недоволният клиент потърсил Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Оттам поискали от търговеца да представи становище по потребителската жалба и доказателства относно твърдението, че при приемането на телефона за рекламация е бил мокрен с реагирал стикер за проникване на влага.

От документите по делото става ясно, че липсват доказателства, че повредата е причинена от намокряне или друго увреждащо външно въздействие. При приемането на телефона в магазина не са били констатирани следи от намокряне и в съставената сервизна поръчка не е отразено, че стикерът за влага е активиран, въпреки, че на устройството е бил извършен оглед. При това положение било възможно телефонът да е бил намокрен след приемането му за ремонт.

Заради отказа да бъде извършен гаранционен ремонт Комисията за защита на потребителите наложили глоба на „Теленор” в размер на 3000 лв., тъй като дружеството е било длъжно да приведе потребителската стока в съответствие с договора за продажба в рамките на един месец.

Телекомът атакувал акта в съда, но магистратите потвърдили наказателното постановление.

„Теленор” възразили и срещу и срещу размера на санкцията, но съдебният състав сметнал за неоснователно и това възражениие. От КЗП обосновали налагането на санкция в максимален размер с обстоятелството, че нарушението е четвърто за дружеството - жалбоподател. Според магистратите това обстоятелство обусловя налагането на максимална санкцията.

Решението подлежи на касационно обжалване пред Шуменския административен съд.

http://shumen.topnovini.bg/node/655318




Гласувай:
1
0



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: varg1
Категория: Лични дневници
Прочетен: 14312516
Постинги: 16887
Коментари: 9157
Гласове: 67903
Архив
Календар
«  Април, 2020  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930