2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. hadjito
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Прочетен: 868 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 04.02.2016 14:42
Случаят е от лятото на миналата година, когато потребител отишъл в офис на „Теленор” в центъра на Шумен, за да предявил рекламация заради дефект на телефона си “Alcatel One Touch Pop C7”.
Служителите приели телефона, оформили протокол, в който като описание на повредата било отразено: „рестартира се, дисплея се замазва“, а като описание на състоянието на телефона при приемането – „белези, следи от удари, мръсен, надраскан“. Не било обаче описано състоянието на стикера за влажност.
Няколко дни по-късно обаче гаранционен сервиз бил отказан заради „наличие на корозия по платката на конектора на дисплея, силно замърсен, реагирал стикер, невъзможен ремонт”.
От „Теленор”основали отказа си на общите условия за предоставяне на търговска гаранция на, според които дружеството не осигурява гаранция в случай на повреди, причинени от неправилна употреба, изпускане, удар, проникване на влага, намокряне и други външни въздействия.
Апаратът бил върнат, а недоволният клиент потърсил Комисията за защита на потребителите (КЗП).
Оттам поискали от търговеца да представи становище по потребителската жалба и доказателства относно твърдението, че при приемането на телефона за рекламация е бил мокрен с реагирал стикер за проникване на влага.
От документите по делото става ясно, че липсват доказателства, че повредата е причинена от намокряне или друго увреждащо външно въздействие. При приемането на телефона в магазина не са били констатирани следи от намокряне и в съставената сервизна поръчка не е отразено, че стикерът за влага е активиран, въпреки, че на устройството е бил извършен оглед. При това положение било възможно телефонът да е бил намокрен след приемането му за ремонт.
Заради отказа да бъде извършен гаранционен ремонт Комисията за защита на потребителите наложили глоба на „Теленор” в размер на 3000 лв., тъй като дружеството е било длъжно да приведе потребителската стока в съответствие с договора за продажба в рамките на един месец.
Телекомът атакувал акта в съда, но магистратите потвърдили наказателното постановление.
„Теленор” възразили и срещу и срещу размера на санкцията, но съдебният състав сметнал за неоснователно и това възражениие. От КЗП обосновали налагането на санкция в максимален размер с обстоятелството, че нарушението е четвърто за дружеството - жалбоподател. Според магистратите това обстоятелство обусловя налагането на максимална санкцията.
Решението подлежи на касационно обжалване пред Шуменския административен съд.
http://shumen.topnovini.bg/node/655318