2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. hadjito
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Прочетен: 333 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 15.02.2016 14:19
Новата инициатива няма точно описание. Тя е отчасти вдъхновена от действията на германски активиси, които през 2014 г. са успели да организират 100 хил. души да "бомбардират" неонацистки страници във Facebook с "харесвания" и положителни коментари. Главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг вече даде тази инициатива като пример по време на Световния икономически форум в Давос през януари т.г.
Всъщност, от няколко месеца насам Facebook вече експериментира с различни инициативи за контриране на радикализма в социланата мрежа. Компанията е давала ваучери за реклама на стойност до хиляда долара на хора и организации, които са създавали реклами с контрареч на радикализма.
Миналата есен Facebook е организирала и конкурс, в който студенти са се състезавали в създаването на съобщения, които да са в противовес на екстремизма. "Трябва ни наратив, който да разпространява толеранс, мир и разбирателство. Тези неща не могат да дойдат от нас. Това са вашите гласове", коментира Моника Бикерт, която оглавява екипа на Facebook, борещ се с речта на омразата в социалната мрежа.
Ефективността на контраречта все още остава неясна. "В момента това е предположение. По-добрите идеи трябва да побеждават по-лошите идеи", коментира Уилям Браниф, директор на Националния консорциум за изучаване на тероризма и отговор на тероризма към университета на Мериленд.
Въпреки това Facebook ще продължи да подкрепя тази практика. Според проучвания на компанията и британски специалисти, този тип групи обикновено използват доста умело и доста активно социалните мрежи, докато контраречта е доста по-слабо изразена в интернет.
dnevnik.bg