Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.03.2023 20:47 - Тържествена вечеря в механата
Автор: mt46 Категория: Регионални   
Прочетен: 1851 Коментари: 4 Гласове:
17

Последна промяна: 28.03.2023 20:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
.
.
.

   Постепенно Родопите бяха обгърнати от спокойна, благоприятна лятна вечер...      Нашите герои се настаниха в механата на хижа "Маматаситракия" – красива механа в старинен стил.
   Ивангел Местния, облечен с възрожденско облекло, донесе бъклица с вино, казвайки:
   – Това е специално вино от древнотракийски сортове грозде!...    
   Изведнъж на полуотворения прозорец се почука силно. Всички млъкнаха. Ивангел извади стария си хайдушки пищов и извика:
   – Стой, не мърдай! Кой чука?...    
   На прозореца цъфна лицето на Джулия Вревска Шоу – репортерка на "Дойче веле" и сътрудничка на сайта "Глог. бг":
   – Ехе-е-ей! Аз съм вашата Джу!... А вие защо сте се скрили бе, мъдурковци? И как тъй не сте ме поканили, а? Че може ли без мене – магданоза на всяка гозба?... 
   Ивангел отвърна:
   – А-а-а, ти ли си – дето си вреш носа навсякъде?... Обаче да те предупредя! Да не вземеш тука да цапаш, да злословиш?... И не ме бъркай с бай Марин, дето се пише за правдив! Аз съм малко див, но винаги съм прав! И съм същински Българин – от петите до главата! Страшен като Крум и Симеон, учен като Раковски и Ганчо Ценов! Ясен ли съм, или да ти го напиша?...
   – Аха, ясен си ми! – засмя се Джу. – Всички сте ми ясни! От зори до мрак висите над Дупката!... Ама ви надуших аз... със силния си нюх! Ха-ха-ха...
   
   Ивангел и Марин отвориха широко прозореца, хванаха репортерката за ръцете и я вкараха вътре... с двата крака. Всички щяха да паднат от смях. Осман успя да снима неописуемата гледка с телефона си...
   
   Джулия смени пет цвята на лицето си и пет гримаси, окопити се и каза:

   – Ша ва науча аз! Ама че сте... кравалери!...
   – Виж сега! – обърна се към нея Ивангел. – Всеки, който дойде тук, носи нещо за ядене, за пиене... Ти какво си донесла?...
   Джу отговори:
   – Аз носа магданоса!... Също нося женския си чар, цветистия си език, умната си глава!...
   Тя извади от дамската си чанта букетче магданоз и го подаде на Ивангел, който се усмихна:
   – Брей!... Вярно, че забравихме да турим на чорбата магданоз! Ей сегичка ще го нарежа...  
   Джу беше на 40-50-60 години – въпрос на гледна точка. С приятно лице, игриви очи, предизвикателни гърди... Имаше няколко любовни романа зад гърба си, но това не й пречеше да гледа уверено напред...
 
  Тя се настани между Марин и Осман...

   Най-после нашите герои започнаха тържествено да пият и да ядат...

   След като изпи две ракии, Джу показа забележителните си артистични заложби. Тя заговори своеобразно на всички животински и човешки езици, които знаеше:
   – Ау-у-у! Мияу-у-у! Бе-е-е! Му-у-у!... Ку-ку!... Один... дойчо... перке... мадър... ин... инглиш... ай... гиделим... густо... бел... ами... майне... хапел... манго... пичку... ленину... склериозно... салтанато... съжале... боку... Наздраве!...

  Марин Тачков



Гласувай:
17


Вълнообразно


1. kvg55 - mt46,
28.03.2023 21:07
Ха–ха–ха!
Разсмя ме, преди лягане.
От един иванов постинг разбрах кой е "Ивангел". Сполучливо имесъчетание.
Древнотракийският сорт грозде е мавруда. Аз само такова вино пия – от мавруд.
"Пием, пеем буйни песни
и зъбим се на тирана;
механите са нам тесни –
крещим : "Хайде на Балкана!".
цитирай
2. fun1001 - @ охоо, марине, от Немайнакъдеси?
28.03.2023 21:26
за Казана, т е Дупката, съм написалаа...ехее..
от преди, да се родя ...
ще те , осъдя,за плагиатство, на 13 Месеца, Поправителен труд..в БНР..

ще четеш, там - пипограми и поТестишия, докат, научиш
КОЙ си, и отДе , си..още,и История слаВноБолграска , наизуст..)

тъй, като, ние, древните астронаффти Булгарикони..
идваме, от 14 тата Планета Х (или, фаЙ.тон )
аз, ще се заема, с превода на Шумерско Есперанто..
тъй,катото, разбиаремо..то, е най популярниятт световен.диалект..

Накрая, на твоето изпитание, ще ти купим Билет за Влака, на
Дружбата, уан уей тикет, до, Кремля.Първата Велико Болгарскоя столица..
да, обгрижваш дядя Вова, щото, и той, е Болгарикон..
се ла ви..
воала, а сега, чион чин, и, бон ню'и, мон ами ()
цитирай
3. krumbelosvet - Некои хора
29.03.2023 08:03
им е местото в Англия. Да се радват на новия кмет на Лондра.
цитирай
4. mt46 - Аз пък правя смесено вино – от 4-5 сорта грозде...
29.03.2023 23:30
kvg55 написа:
Ха–ха–ха!
Разсмя ме, преди лягане.
От един иванов постинг разбрах кой е "Ивангел". Сполучливо имесъчетание.
Древнотракийският сорт грозде е мавруда. Аз само такова вино пия – от мавруд.
"Пием, пеем буйни песни
и зъбим се на тирана;
механите са нам тесни –
крещим : "Хайде на Балкана!".

цитирай
5. mt46 - О-о, я... неам думи!... :)
29.03.2023 23:52
fun1001 написа:
за Казана, т е Дупката, съм написалаа...ехее..
от преди, да се родя ...
ще те , осъдя,за плагиатство, на 13 Месеца, Поправителен труд..в БНР..

ще четеш, там - пипограми и поТестишия, докат, научиш
КОЙ си, и отДе , си..още,и История слаВноБолграска , наизуст..)

тъй, като, ние, древните астронаффти Булгарикони..
идваме, от 14 тата Планета Х (или, фаЙ.тон )
аз, ще се заема, с превода на Шумерско Есперанто..
тъй,катото, разбиаремо..то, е най популярниятт световен.диалект..

Накрая, на твоето изпитание, ще ти купим Билет за Влака, на
Дружбата, уан уей тикет, до, Кремля.Първата Велико Болгарскоя столица..
да, обгрижваш дядя Вова, щото, и той, е Болгарикон..
се ла ви..
воала, а сега, чион чин, и, бон ню'и, мон ами ()

цитирай
6. mt46 - Хех!... Ти местен ли си, или си наместен?...
29.03.2023 23:54
krumbelosvet написа:
им е местото в Атглия. Да сеу радват на новия кмет на Лондра.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mt46
Категория: Изкуство
Прочетен: 19175013
Постинги: 3687
Коментари: 45099
Гласове: 148935
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031