Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.04.2016 17:22 - Втора класа
Автор: jitanosten Категория: Политика   
Прочетен: 1826 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ВТОРА   КЛАСА

 

 

-         Говорих с началник – влака и той каза, че закъснението до сега е 205 минути. Чакали друга машина да ни изтегли. И това е бърз влак, представете си! Както е тръгнало вместо сутринта, май ще сме в София по обед. Надникнах в първа класа, но там празно и е същия студ. Това на нищо не прилича! През зимата, посред нощ, да замръзваме забити в някаква пряспа насред полето, си е типично българска работа! Просто нямам думи!

-         То ние да стигнем, пък ...! Що не пийнеш глътка винце, чедо? Домашно е. Ще ти стопли кръвчицата, че я виж как си посиняла! Вземи, де!

-         Мерси, бабо! От виното ми се образуват киселини в стомаха. Ти нали каза, че носиш дамаджаната на внук си?

-         На него я нося, зер! Да се почерпи за изпитите с другарите си. Изкара успешно първия соместър! Сам се издържа за вишист в София. Работи и учи. Така изкара и баща му навремето. Види се, такава ни е орисията!

-         Да и скоча аз на орисията! Да си роден и да живееш в България, е по-скоро прокоба, а не орисия! Хората по света се наживяха, ние все в мизерията! Докога ....?!

-         Ти мълчи, кмете! Заради такива управници като тебе, сме на тоя хал! И големите в града, и малките на село, един вятър ви вей! Разбирате само от хайдутлук!

-         Ех, бабо Станке!  Какви ги говориш? Какво ще си помисли младата госпожа за нас! Бива ли тъй?

-         Няма какво да си мисля. Да не живея на Луната? И аз съм от село. Вярно, че го водят град, но си е едно задръстено село.

-         Ха, че то излезе интересна работа! Ако не е тайна, откъде сте госпожо? Простете за любопитството, ама вече три часа висим тука заедно. Ако си говорим за нещо, по-бързо ще мине времето.

-         От Шабла съм, кмете. Най-невъзможното населено място в държавата!

-         Защо да е невъзможно?

-         Ами защото се водим град, а в действителност сме село, водим се на морето, а то е на три километра от нас, данъците са градски, а приходи няма, защото освен зеленчуци друго не произвеждаме.

-         А вие като каква ...... такова ....... работите?

-         Начална учителка съм. Те деца не останаха вече, но ..... все още се крепим някак. Добре, че са циганчетата. Оцеляваме!

-         Абе, всички сме тъй! Само тия в столицата и големите градове биват. Там и работа се намира, и всичко. А нас ..... кучета ни яли! Разтуриха я тая държава! Е-е-е-х!

-         Не пъшкай, кмете! Разтуриха я такива като тебе! Кажи защо затвори пощата, та сега трябва да ходим за пенсиите до града?

-         Уф, бабо Станке! Все аз съм ти трън в очите! Че кой ще ме пита мене за пощата? Закриха си я сами, щото не била рентабилна. На загуба работела само.

-         Чумка да ги тръшне дано! Ламнали за пари като шопари! Да има едно лесно и нас да продадат, че да не им тежим!

-         Госпожо!

-         Кажете, кмете!

-         А конякът пречи ли ви на стомаха? Щото в чантата си имам неотворена бутилка „Плиска”.

-         В този студ вече нищо не усещам. Чувала съм да казват: - „Голям сняг – голям коняк!”. Може и да са прави хората!

-         Я сега да видим, къде ми е термоса! Кафе вече няма, но чашката ще свърши отлична работа. Така-а-а-а! Заповядайте госпожо! Наздраве!

-         Мерси!

-         А ти бабо Станке, искаш ли да си глътнеш малко за сгряване?

-         Че що да не искам? Да не съм болна, я! Аз в къщи пийвам по малко домашна ракийка  като настина, ама и таз пущина ще свърши работа.

-         Ще свърши, разбира се! Я глътни направо от шишето, че нямам друга чаша! Нали сме свои хора.

-         Бива, кмете! Туй ще е първата файда, откакто си станал кмет май. Вече ще разправям, че се грижиш за старите хора.

-         Ей, че си люта ама! Да дири кусур всеки може. А питаш ли ме, как се оправям без бюджет за всичко? Парите ги дават от града. Ако си от партията на управляващите горе – долу бива, ама ако си като нас, спукана ти е работата!

-         Хм! Аз като гледам, управляващите май са едни и същи.

-         Права сте, госпожо! Дали се водят от БСП, СДС или ГЕРБ няма значение. Кмета в  града членува дори в ДПС, за да си запази мястото. Един мандат син, после червен, после жълт и пак отново. Нашенска работа!

-         И при нас са такива бояджии! Но докато имам работа, не ме интересуват. Да правят каквото щат! Така или иначе, управия няма!

-         Ами те туй правят, чедо! Крадат, та се късат! Ни от съд се боят, ни от Бог!

-         Ти бабо Станке, много почна да я разбираш политиката! След  две години да вземем, че да те направим тебе кмет, а?

-         Що да не стана, кмете? По-добре ще ги куртулисам бакиите на село от тебе! Кво като съм стара? А-а-а-а!

-         Ама да ви кажа, постоплих се малко! Не си усещах краката в ботушите от студ, но сега е друго. Благодаря, кмете!

-         Е, нищо! Ние ..... такова ...... затова сме хора!

-         Кмете, кмете-е-е! И ти се броиш за човек! Миндил си ти, чедо! И чеп за зеле не става от тебе, ама нали си наш, ше та търпим!  Белким някой ден може и да поумнееш!

-         Бабо Станке, стига! Ти май се напи, а? Какви ги дърдориш?

-         Моля-я билетите за проверка-а-а!

-         Какви билети, бе г-н кондуктор? Нали ги проверихте като тръгнахме?

-         Не се бунтувай, госпожа! Върша си работата. Може някой да се е качил гратис. Пък и да се разкършим, да се стоплим малко. Гледам тук вие се топлите вътрешно, пък аз външно.

-         Влакът досега не е спирал никъде, освен тук на полето. Или някой вълк може да се е качил през снега?

-         Не си правете майтап, госпожа! Стигат ни наште проблеми! Хайде, давайте си билетите!

-         А билет  на онзи циганин защо не даде като тръгвахме, бе? Прибра му двата лева и край! И защо влакът не се отоплява? За какво плащаме ние?

-         Вие господине не се месете! Не е ваша работа това! Може и да съм му дал билет. Не си го изкарвайте на мен! Аз съм само една дребна бурмичка, в една голяма, потрошена машина. От мен нищо не зависи. Виждате какво е времето навън! В тоя сняг не влак,  ами и танк ще закъса! И по принцип нормалните хора си седят у дома в такова време. А като искате всичко да ви е наред, идете да живеете в Германия! При нас е така. Ама какво съм тръгнал да се разправям с вас?! Чудите се на кого да излеете лошото си настроение! Ама, че хора!

-         Чакайте, г-н кондуктор! А билетите?

-         Дръжте си ги билетите! В рамка си ги окачете, да си ги гледате за спомен! Тръгнали в тоя ад, че и билети си купили даже! Ей, големи ахмаци сме туй българите! Искаш му билет – не дава, като не му искаш, ти го навира в носа! Няма да се оправи тази държава, няма! Всичко е втора, че и трета класа даже! За нищо не ставаме! Опак народ и толкоз!

 

 

 

                                                                              Красимир  Бачков

 




Гласувай:
2


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: jitanosten
Категория: Политика
Прочетен: 1431492
Постинги: 937
Коментари: 767
Гласове: 1551
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031