Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.01.2017 18:32 - Светът е на прага на Деня на Страшния Съд
Автор: varg1 Категория: Новини   
Прочетен: 659 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 20.01.2017 15:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Роботи произвеждат стоки, работят в офиси и консумират услуги – това вече не е измислица. Може би скоро ще им бъде предоставен и специален статут. В новата икономика няма да има пари в брой, а жителите на развитите страни, вместо  работа ще имат гарантиран доход. Проблемът е в това, както казват някои експерти, че такива трансформации винаги се  придружават от глобални катаклизми.

„Добре дошли в 2030 г. Добре дошли в моя град – по-точно  в „нашия град“. Аз не притежавам нищо. Аз нямам кола. Аз нямам дом. Аз нямам  домашни уреди и дрехи … Понякога се дразня от това, че нямам  никакъв  личен живот. Няма такива места, където мога да отида без да бъда регистриран.

Аз знам, че всичко се  записва –  това, което правя,  което мисля и мечтая. Аз просто се надявам, че никой няма да го използва срещу мен. Обичам нашия живот . Той е много по-добър от този, който живяхме преди, докато стана ясно, че ние не можем да продължим да съществуваме с предишния модел на растеж. „

Такъв образ на бъдещето рисува членът на датския парламент Ида Аукен в статията си на сайта на Световния икономически форум.

В света на датската законодателка  всичко е прекрасно: чиста околна среда, тъй като навсякъде се използва чиста енергия и се преработва  всичко, което се произвежда, вече  не е необходимо да се работи ( „Сега е време за размисъл, време за творчество и време да се реализират идеите в живота“), а  стоки, услуги и всякакво съдържание, са безплатни.

Аукен вярва, че   има и такива, които не са готови да приемат такава радикална промяна. Някои хора, които живеят извън градовете, не искат да станат част от новия свят, в който машините и изкуственият интелект вършат всякаква работа.

„Аз съм загрижена за хората, които живеят извън града. Ние ги загубихме по пътя „, – съжалява депутатът от датският парламент.

В тази идилична картина е важен  не само образът на бъдещето, но също и това , че до Едем, или до Деня на Страшния съд (както ви харесва), според  мнението на автора, остават по-малко от 15 години. Възможно е   това толкова кратко време за такава глобална промяна – да не е утопия.

Всички ключови процеси – преход към възобновяеми източници на енергия, смяна на хората с роботи и компютърни системи, изграждане на глобална информационна мрежа, включваща всички джаджи (от смартфони до хладилници и автомобили), отказ от пари в брой и въвеждането на гарантиран доход – вече са задействани.

В света заради роботизацията, милиони хора ще загубят работата си в близко бъдеще.

http://nepoznato.energetika-bg.com/2017/01/svetat-e-na-praga-na-denya-na-strashniya-sad/




Гласувай:
3



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: varg1
Категория: Лични дневници
Прочетен: 20207535
Постинги: 18672
Коментари: 10029
Гласове: 71321
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930