Най-четени
1. cchery
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
Най-активни
1. sarang
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Постинг
12.12.2016 13:16 -
Шефът на НКЖИ: Влакът влиза в Хитрино с 21 минути по-рано, машинистите са млади момчета, не мога да си обясня скоростта им
Генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Милчо Ламбрев дава подробности днес в интервю пред в. "Телеграф" за инцидента, почернил шуменското село Хитрино.
- Г-н Ламбрев, какви са били обстоятелствата при инцидента в Хитрино?
- На нас са ни известни обстоятелствата дотолкова, доколкото чух от Станко Станков, собственика на превозвача „Булмаркет ДМ“ ООД, че при негов разговор с машинистите те са потвърдили, че са карали с по-висока скорост. Всъщност близо двойно по-висока скорост от позволената. Това потвърждава и първоначалните констатации на звеното, което разследва на място.
- Каква сигнализация е получил влакът преди самия инцидент?
- При влизането на влака на входния светофор са му светели две жълти светлини, което означава, че влакът влиза в отклонение и следващият изходен светофор е затворен. Машинистите са подписали такъв протокол на директора на „Предприятие сигнализация и телекомуникации“ - Горна Оряховица, че входният светофор е светел две жълти. Знаели са, че трябва да влязат в отклонението със скорост до 40 км/ч с готовност за спиране. За съжаление това не се случва. Влакът минава през първата стрелка, по която не се забелязват никакви наранявания и проблеми. Заради характера на кривата там няма толкова голяма центробежна сила и влакът остава на релсите. При втората стрелка обаче има отклонение наляво и там вече влакът не успява да се впише в кривата с толкова голяма скорост.
- Как точно протича дерайлирането?
- Двата локомотива и пет вагона успяват да преминат. Там става скъсването на влака и от шестия вагон нататък започва дерайлиране.
- От кой вагон е започнал пожарът?
- Не можем да кажем това, защото все още нямаме достъп до самите вагони.
- Колко вагона са се запалили?
- Няма изпепелени вагони. Има обгорени вагони заради теч и запалване на запалителната течност в тях. От там е и взривът. Около двадесет вагона са с пропилен и от тях е тръгнало запалването.
- Подреден ли е бил правилно влакът?
- Да. И в двата края на влака е имало т.нар. охранителни вагони, които са празни. Спазени са изискванията.
- Снабден ли е участъкът с автоматична локомотивна сигнализация (АЛС)?
- АЛС дава информация в машината каква е скоростта на движение в междугарието и в гарата. Тя показва какво сочи следващият светофор още преди той да е в полезрението на машинистите. АЛС също така може да намали скоростта на локомотива до разрешената. За съжаление в участъка няма такава система.
- Локомотивът с какъв вид тахографско оборудване разполага?
- С компютър е, не със скоростомерна лента.
- Какво сочи този компютър относно скоростта?
- Скоростта е била 70-72 км/ч.
- Тази скорост би ли била законна, ако нямаше отклонение?
- Да, там ограничението при права линия е 70 км/ч.
- Т.е. можем да направим обосновано предположение, че машинистите са очаквали движение по правата, а не отклонение?
- Да. Това е така и аз нямам обяснение защо се е получило.
- Как опитен машинист ще влезе в отклонение със 70 км/ч?
- Няма логика. Точно както нямаше логика и на Калояновец (б.р. - инцидентът от август 2014 г.). Там пак имаше заблуда у машиниста, че влиза по правата, а всъщност беше в отклонение. Моите данни са, че машинистите не са били със сериозен опит, а са млади момчета. И другото, което прави впечатление, е, че влакът е влязъл в Хитрино с 21 минути предварение. Това значи, че в междугарието се е движел с над допустимата скорост.
- Защо се е стигнало до взрив?
- Към момента не мога да си го обясня, защото вагоните са след стрелковия пост, а ударната вълна там е била много силна. Добре че стрелочникът е успял да залегне под масата и така само ръцете му са пострадали.
Но това не е балон, да го пукнеш с карфица.
Цистерната дори и да се обърне, да се търкаля, не би трябвало да избухва и да се запалва.
- Нали това е безопасността всъщност?
- Не би трябвало и както виждате, не всички цистерни са се запалили.
- Към този момент колко служители на НКЖИ са загинали?
- По моя информация са двама – мъж и жена. И двамата са служители на НКЖИ, които не са били на смяна в този момент. Загинали са в съня си.
- Вие някаква отговорност чувствате ли за този инцидент?
- Не, ние нямаме никаква вина за случилото се и това ще се докаже.
- Сигурно ще ви искат оставката тези дни. Все ще се намери кой. Ще я подадете ли?
- Не. Няма защо да го правя.
ТОВА Е ТОЙ:
Бивш директор на дирекция „Управление на собствеността и кадастъра”
Генерален директор на НКЖИ от 2009 г.
Член на Националното сдружение на инженерите по железен път и на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране
http://www.blitz.bg/obshtestvo/intervyu/sheft-na-nkzhi-vlakt-vliza-v-khitrino-s-21-minuti-po-rano-mashinistite-sa-mladi-momcheta-ne-moga-da-si-obyasnya-skorostta-im_news470855.html
- Г-н Ламбрев, какви са били обстоятелствата при инцидента в Хитрино?
- На нас са ни известни обстоятелствата дотолкова, доколкото чух от Станко Станков, собственика на превозвача „Булмаркет ДМ“ ООД, че при негов разговор с машинистите те са потвърдили, че са карали с по-висока скорост. Всъщност близо двойно по-висока скорост от позволената. Това потвърждава и първоначалните констатации на звеното, което разследва на място.
- Каква сигнализация е получил влакът преди самия инцидент?
- При влизането на влака на входния светофор са му светели две жълти светлини, което означава, че влакът влиза в отклонение и следващият изходен светофор е затворен. Машинистите са подписали такъв протокол на директора на „Предприятие сигнализация и телекомуникации“ - Горна Оряховица, че входният светофор е светел две жълти. Знаели са, че трябва да влязат в отклонението със скорост до 40 км/ч с готовност за спиране. За съжаление това не се случва. Влакът минава през първата стрелка, по която не се забелязват никакви наранявания и проблеми. Заради характера на кривата там няма толкова голяма центробежна сила и влакът остава на релсите. При втората стрелка обаче има отклонение наляво и там вече влакът не успява да се впише в кривата с толкова голяма скорост.
- Как точно протича дерайлирането?
- Двата локомотива и пет вагона успяват да преминат. Там става скъсването на влака и от шестия вагон нататък започва дерайлиране.
- От кой вагон е започнал пожарът?
- Не можем да кажем това, защото все още нямаме достъп до самите вагони.
- Колко вагона са се запалили?
- Няма изпепелени вагони. Има обгорени вагони заради теч и запалване на запалителната течност в тях. От там е и взривът. Около двадесет вагона са с пропилен и от тях е тръгнало запалването.
- Подреден ли е бил правилно влакът?
- Да. И в двата края на влака е имало т.нар. охранителни вагони, които са празни. Спазени са изискванията.
- Снабден ли е участъкът с автоматична локомотивна сигнализация (АЛС)?
- АЛС дава информация в машината каква е скоростта на движение в междугарието и в гарата. Тя показва какво сочи следващият светофор още преди той да е в полезрението на машинистите. АЛС също така може да намали скоростта на локомотива до разрешената. За съжаление в участъка няма такава система.
- Локомотивът с какъв вид тахографско оборудване разполага?
- С компютър е, не със скоростомерна лента.
- Какво сочи този компютър относно скоростта?
- Скоростта е била 70-72 км/ч.
- Тази скорост би ли била законна, ако нямаше отклонение?
- Да, там ограничението при права линия е 70 км/ч.
- Т.е. можем да направим обосновано предположение, че машинистите са очаквали движение по правата, а не отклонение?
- Да. Това е така и аз нямам обяснение защо се е получило.
- Как опитен машинист ще влезе в отклонение със 70 км/ч?
- Няма логика. Точно както нямаше логика и на Калояновец (б.р. - инцидентът от август 2014 г.). Там пак имаше заблуда у машиниста, че влиза по правата, а всъщност беше в отклонение. Моите данни са, че машинистите не са били със сериозен опит, а са млади момчета. И другото, което прави впечатление, е, че влакът е влязъл в Хитрино с 21 минути предварение. Това значи, че в междугарието се е движел с над допустимата скорост.
- Защо се е стигнало до взрив?
- Към момента не мога да си го обясня, защото вагоните са след стрелковия пост, а ударната вълна там е била много силна. Добре че стрелочникът е успял да залегне под масата и така само ръцете му са пострадали.
Но това не е балон, да го пукнеш с карфица.
Цистерната дори и да се обърне, да се търкаля, не би трябвало да избухва и да се запалва.
- Нали това е безопасността всъщност?
- Не би трябвало и както виждате, не всички цистерни са се запалили.
- Към този момент колко служители на НКЖИ са загинали?
- По моя информация са двама – мъж и жена. И двамата са служители на НКЖИ, които не са били на смяна в този момент. Загинали са в съня си.
- Вие някаква отговорност чувствате ли за този инцидент?
- Не, ние нямаме никаква вина за случилото се и това ще се докаже.
- Сигурно ще ви искат оставката тези дни. Все ще се намери кой. Ще я подадете ли?
- Не. Няма защо да го правя.
ТОВА Е ТОЙ:
Бивш директор на дирекция „Управление на собствеността и кадастъра”
Генерален директор на НКЖИ от 2009 г.
Член на Националното сдружение на инженерите по железен път и на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране
http://www.blitz.bg/obshtestvo/intervyu/sheft-na-nkzhi-vlakt-vliza-v-khitrino-s-21-minuti-po-rano-mashinistite-sa-mladi-momcheta-ne-moga-da-si-obyasnya-skorostta-im_news470855.html
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 71260
Блогрол