Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. mt46
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. mt46
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
14.11.2016 15:23 -
Антидържавническата политика на ГЕРБ продължава: Изтеглят проектобюджета
Автор: varg1
Категория: Новини
Прочетен: 382 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 14.11.2016 15:23
Прочетен: 382 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 14.11.2016 15:23
Законопроектът за държавния бюджет за 2017 г. ще бъде изтеглен. Тази стъпка е най-логична и благоприятна за България, смята председателят на парламентарната Комисия по бюджет и финанси Менда Стоянова (ГЕРБ).
"Законът за бюджета е може би най-политическият закон и в този смисъл е най-закономерно той да бъде изтеглен. Просто няма да бъде политически коректно чрез него да се налагат политики, които не са приоритет за сегашното мнозинство в парламента", заявява тя в интервю за Investor.bg.
Менда Стоянова напомня за юридическата възможност България да не навлезе без бюджет в новата година – с помощта на Закона за публичните финанси, който предвижда бюджетът да се изпълнява на части, за всеки месец по 1/12 от стария бюджет, докато не бъде приет нов.
"По-конкретно, ако до началото на годината бюджетът не бъде приет от парламента, приходите се събират в съответствие с действащите закони, а разходите и трансферите са с размер, не по-голям от размера им за същия период на предходната година, т.е. за 2016 г. Тази разпоредба от закона обаче не може да се прилага за повече от три месеца, като в този срок не се включва времето, през което няма избрано Народно събрание", пояснява Стоянова.
По думите ѝ проектобюджетът за догодина може да се използва за солидна основа на евентуален бъдещ кабинет. Според нея заложената рамка е достатъчно добра и няма нужда да се губи време да се прави изцяло от нулата.
Няма подценяване на бюджетните приходи нито за тази година, нито за следващата, смята Стоянова. "Нещо повече – за 2017 г. са планирани приходи с 2.4 млрд. лева повече от очакваното изпълнение на постъпленията за 2016 г. Предвидено е през настоящата година да съберем с 1.5 млрд. лв. повече, отколкото през 2015 г.", казва тя.
Според нея, въпреки че финансовото министерство е заложило дефицит в размер на 1.7 млрд. лв., 2016 г. много вероятно ще завърши с балансиран бюджет.
"Дефицит не е мръсна дума. Дефицити трябва да има и считам, че да планираме дефицит от 1.4 млрд. лв. за догодина е съвсем логично и нормално. Рязкото свиване на дефицита не е полезно за икономиката. Причината е, че това води до рязко свиване на разходите (приходите няма как да се свият, защото те се покачват поетапно)", казва Менда Стоянова и напомня, че подобно нещо е направено през 2012 г. и това се е отразило зле на икономиката.
"А ако погледнете отрицателното бюджетно салдо на другите страни - членки на Европейския съюз, ще видите, че нашият дефицит е на едно от най-ниските нива. Нека не забравяме, че това е вид източник на повече разходи", заявява Стоянова.
"В Европа масово се води политика на дефицити. Проблемът при нас е друг. Ние сме във валутен борд и вече 8 години сме с отрицателно салдо. Все още не сме икономика, която се ползва с голямо доверие и може да се финансира при изгодни нива на външните пазари. Засега се финансираме добре, но има ограничения на сумите, а ако дефицитът скочи рязко, аз ви гарантирам, че това ще оскъпи драстично външното ни финансиране, защото ще паднат рейтингите и доходността на нашите облигации. Ние не сме Германия. Затова не трябва да допускаме по-високи дефицити, но не трябва и рязко да ги свиваме и да стагнираме икономиката наново", пояснява председателят на бюджетната комисия в Народното събрание.
Менда Стоянова определя като "сериозен проблем коалиционния партньор Патриотичен фронт. "Те отказаха да подкрепят бюджета на Държавното обществено осигуряване и бюджет 2017. Хората на Красимир Каракачанов искат бюджетът да задели допълнително 1 млрд. лв. за повишаване на минималната пенсия до 300 лв., като тя бъде изравнена и с прага на бедността", казва Стоянова.
Според нея проблемът не е в парите, макар че това е сериозна сума. Проблемът по-скоро е, че "вдигайки минималната пенсия, държавата може да срине цялата пенсионна система". "Пенсията не е социално плащане от държавата, а обезщетение на всеки за това колко е внасял през годините в системата. За времето, през което е внасял, и размера, който е внасял. Има формула, по която се изчислява, затова не са еднакви пенсиите. И ако ние вдигнем минималната пенсия, това ще демотивира хората, които внасят високи осигуровки. Това не е здравословно нито за хазната, нито за системата на общественото осигуряване", подчертава Стоянова.
http://www.bnews.bg/article/219461-antidarzhavnicheskata_politika_na_gerb_prodalzhava_izteglyat_proektobyudzheta
"Законът за бюджета е може би най-политическият закон и в този смисъл е най-закономерно той да бъде изтеглен. Просто няма да бъде политически коректно чрез него да се налагат политики, които не са приоритет за сегашното мнозинство в парламента", заявява тя в интервю за Investor.bg.
Менда Стоянова напомня за юридическата възможност България да не навлезе без бюджет в новата година – с помощта на Закона за публичните финанси, който предвижда бюджетът да се изпълнява на части, за всеки месец по 1/12 от стария бюджет, докато не бъде приет нов.
"По-конкретно, ако до началото на годината бюджетът не бъде приет от парламента, приходите се събират в съответствие с действащите закони, а разходите и трансферите са с размер, не по-голям от размера им за същия период на предходната година, т.е. за 2016 г. Тази разпоредба от закона обаче не може да се прилага за повече от три месеца, като в този срок не се включва времето, през което няма избрано Народно събрание", пояснява Стоянова.
По думите ѝ проектобюджетът за догодина може да се използва за солидна основа на евентуален бъдещ кабинет. Според нея заложената рамка е достатъчно добра и няма нужда да се губи време да се прави изцяло от нулата.
Няма подценяване на бюджетните приходи нито за тази година, нито за следващата, смята Стоянова. "Нещо повече – за 2017 г. са планирани приходи с 2.4 млрд. лева повече от очакваното изпълнение на постъпленията за 2016 г. Предвидено е през настоящата година да съберем с 1.5 млрд. лв. повече, отколкото през 2015 г.", казва тя.
Според нея, въпреки че финансовото министерство е заложило дефицит в размер на 1.7 млрд. лв., 2016 г. много вероятно ще завърши с балансиран бюджет.
"Дефицит не е мръсна дума. Дефицити трябва да има и считам, че да планираме дефицит от 1.4 млрд. лв. за догодина е съвсем логично и нормално. Рязкото свиване на дефицита не е полезно за икономиката. Причината е, че това води до рязко свиване на разходите (приходите няма как да се свият, защото те се покачват поетапно)", казва Менда Стоянова и напомня, че подобно нещо е направено през 2012 г. и това се е отразило зле на икономиката.
"А ако погледнете отрицателното бюджетно салдо на другите страни - членки на Европейския съюз, ще видите, че нашият дефицит е на едно от най-ниските нива. Нека не забравяме, че това е вид източник на повече разходи", заявява Стоянова.
"В Европа масово се води политика на дефицити. Проблемът при нас е друг. Ние сме във валутен борд и вече 8 години сме с отрицателно салдо. Все още не сме икономика, която се ползва с голямо доверие и може да се финансира при изгодни нива на външните пазари. Засега се финансираме добре, но има ограничения на сумите, а ако дефицитът скочи рязко, аз ви гарантирам, че това ще оскъпи драстично външното ни финансиране, защото ще паднат рейтингите и доходността на нашите облигации. Ние не сме Германия. Затова не трябва да допускаме по-високи дефицити, но не трябва и рязко да ги свиваме и да стагнираме икономиката наново", пояснява председателят на бюджетната комисия в Народното събрание.
Менда Стоянова определя като "сериозен проблем коалиционния партньор Патриотичен фронт. "Те отказаха да подкрепят бюджета на Държавното обществено осигуряване и бюджет 2017. Хората на Красимир Каракачанов искат бюджетът да задели допълнително 1 млрд. лв. за повишаване на минималната пенсия до 300 лв., като тя бъде изравнена и с прага на бедността", казва Стоянова.
Според нея проблемът не е в парите, макар че това е сериозна сума. Проблемът по-скоро е, че "вдигайки минималната пенсия, държавата може да срине цялата пенсионна система". "Пенсията не е социално плащане от държавата, а обезщетение на всеки за това колко е внасял през годините в системата. За времето, през което е внасял, и размера, който е внасял. Има формула, по която се изчислява, затова не са еднакви пенсиите. И ако ние вдигнем минималната пенсия, това ще демотивира хората, които внасят високи осигуровки. Това не е здравословно нито за хазната, нито за системата на общественото осигуряване", подчертава Стоянова.
http://www.bnews.bg/article/219461-antidarzhavnicheskata_politika_na_gerb_prodalzhava_izteglyat_proektobyudzheta
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 71344
Блогрол