2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. vidima
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Прочетен: 831 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 20.12.2015 10:12
На 18 декември 2015 г., на скромна и стегната военна церемония в авиобаза Граф Игнатиево бе отбелязан последният полет на изтребителя МиГ-21 в родното небе.
„Това не е последния полет на МиГ-21 в България. Той ще продължи да лети в сърцата ни“, заяви в своята прочувствена реч заместник-командирът на авиобазата, полк. Димитър Петров.
За деня бяха планира три полета на МиГ-21 с всички налични изправни самолети. На борд 114 летя майор Пламен Джуров, на 243 – капитан Александър Стайков. На спарката, борд 28, летя капитан Петър Димитров с инструктор ген. майор Румен Радев.
Бяха изпълнение тактически прехвати и типови атаки по въздушна цел. След това трите МиГ-21 прелетяха в сгъстен строй над летището.
В тон с най-добрите авиационни практики, след кацане машините бяха посрещнати с воден салют от два пожарни автомобила и спряха пред строя на авиобазата и стотици ветерани, специално поканени за събитието.
Полк. Димитър Петров и ген. майор Радев отдадоха в пламенни речи дължимото на ветерана-самолет, пазил българското небе в продължение на половин век.
Наличните изтребители МиГ-21 имат удължен общ технически ресурс до 31 декември 2015 г. В дните до края на годината машините ще продължат да носят бойно дежурство и при реално или тренировъчно вдигане по тревога ще летят отново.
От 1 януари 2016 г. наличните МиГ-21 отиват в оперативен резерв, което означава, че по тях ще извършвани всички необходими действие за поддържането им в летателна годност, но повече полети с тях не са предвидени поради изтеклият им ресурс.
На 12 декември т.г. министерството на отбраната излезе с официална информация, че не се планира снемането от експлоатация, с последяващо снемане от въоръжение на самолети МиГ-21. В същото време няма каквито и да е индикации, че ще се предприемат мерки за осигурявате на техническа възможност за експлоатация на типа.
Общо 226 самолета от 9 модификации са били в нашето небе след първия полет на 12 ноември 1963 г. изпълнен от майор Бедрозов на летище Граф Игнатиево. Самолетът е основен за родните ВВС в продължение на 25 години, като има периоди, в които се експлоатират над 160 самолета едновременно. Пилотите и техниците преминали през школата на МиГ-21 са хиляди.
Снимки:Александър Младенов
На днешния ден, САЩ извършиха недомашно ...
Българите говорят славянски, но са по-бл...