Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2015 10:11 - Изпълнителят на турския кавър на песента за Райна Княгиня отказа да се извини
Автор: varg1 Категория: Новини   
Прочетен: 964 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image

Изпълнение на патриотична песен за Райна Княгиня на турски по време на откриването на предизборната кампания на ДПС разбуни интернет. Появиха се зловещи коментира. Видео, качено в социалните мрежи от местен журналист от Исперих. Това е тежко недоразумение. Става дума за дублиращи се фолклорни мотиви. Това каза социалният антрополог Харалан Александров в студиото на БТВ. Той призна, че песента е разтревожила дори него, заради смутното време, в което живеем.  "Очевидно този човек е добронамерен. Този изпълнител, обаче не познава символното значение на тази песен. Реакцията ни е толкова болезнена и показва, че не познаваме мултикултурността на региона ни, посочи Александров. Ако ние си даваме сметка как е конструирана нацията, ще приеме по-лесно фактът, че има подобни феномени. Репортер на БТВ потърси изпълнителят на песента Фарук Йълмаз. "Пред 7-8 г. бях в община Борино и там открих песента в турски вариант. В едната е Райна, в другата Райме. Става дума за младеж, който обяснява любовта си. Аз не знам за какво се разказва в българския вариант на песента. Като музикант следя единствено ритъма и мелодията", коментира той и обеща да разбере текста. "Гледам на песните като на средство да се интегрираме. Не съм целял провокация. Попитан дали би се извинил той каза, че не приема тези обвинения. Пях тази песен, защото я обичам. Същата тази песен я има и в архива на турското национално радио. Той обеща отсега нататък да не смесва двете песни". От клипа се вижда, че той я пее първо на български, а след това и на турски. Изпълнителят се аргументира, че той наизустява текстовете, без да ги разбира. След което запява "Македонско девойче". Фарук Йълмаз коментира, че целта на посещенията му в България е обичта му към българите. "Отварям вратите на сърцето си. Корените ми са от Балканите. Свързва ме нашите народни песни. Поканата към мен не бе от ДПС, а от приятелите ми, които имам в този край. Бях поканен на градско събиране, не по политическа линия. Преди 20 дни бях поканен във Ветово. Орхан Мурад коментира, че не бива да търсим под вола теле в този случай. Тези неща не бива да ни разделят, а да ни обединяват.

Прочети повече на: http://www.novini.bg/news/307520.html



Гласувай:
4



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: varg1
Категория: Лични дневници
Прочетен: 20259776
Постинги: 18673
Коментари: 10029
Гласове: 71325
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930