Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.02.2015 12:05 - Кървава вендета в училище
Автор: varg1 Категория: Новини   
Прочетен: 469 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 23.02.2015 12:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  Сбиване между ученици прерасна в масов бой с палки в Професионалната гимназия по транспорт в Бургас

Въпросът "Ти защо се правиш на интересен и не пушиш с нас" предизвика жесток бой между ученици от Професионалната гимназия по транспорт в Бургас миналата седмица. Наложи се на място да бъдат изпратени четири полицейски патрулки, за да въдворят ред.

Скандалът между единадесетокласниците Сашо и Вълкан избухва в час по практика и прераства в бой. Според показанията на Сашо, който живее в ромската махала, Вълкан го обидил и пръв му посегнал. От своя страна, Вълкан твърди, че умишлено избягва контакти със съученици от ромски произход. 

Кървавата случката се разиграва в двора на училището.

"Янчо, един от тези роми, ме изблъска и започна да ми се надъхва, да ми вика искаш да се бием ли, някакъв проблем ли имаш. И аз мълчах, нищо не казвам, защото, ако кажа нещо, те са много. И пред цялото училище тогава изтърпях голямо унижение и си заминах", разказва Вълкан Бакалов. 

Ядосан и унизен, той търси извинение. 

"На другия ден с момчета от моя клас, пет момчета, отидохме да си оправим отношенията с тях. Намерихме ги. И аз исках да си оправя отношението, обаче той, като ме видя, много агресивно подходи. Тръгна да ме удря, затъркаляхме се двамата. И този Сашо извади някаква палка. И тогава вече стана меле. Заради това стана мелето. Разделиха ни, дойде една учителка там. Аз влязох в училище да си карам часа. Моите момчета останаха отвън да пушат, аз не пуша. И след 30-40 секунди пак четирима роми влязоха в час с палка и бокс. Аз защитавах се колкото мога, но то колко да се защитаваш, това са железа все пак", продължава разказът.

Вълкан е облян в кръв, с пукната глава и с множество наранявания по тялото. В мелето Сашо също отнася няколко удара. 

Кулминацията обаче предстои. Повече от 30 роми, приятели на Сашо, се събират на автобусната спирка до училището и там причакват Вълкан с ножове. Учители сигнализират в полицията, която реагира мигновено.

"Полицаите ме закараха до болницата, оправиха ми главата. В болницата също беше нажежено, защото там имаше 10 роми. Заплашваха ме искали да ме колят."

Озверелите родители на ромите имат своя версия. Че техните наследници са малтретирани в училището. Групата е разпръсната, но семейството на Вълкан продължава да се чувства заплашено. Момчето е спортист и живее в Созопол. 

Семейство Бакалови отказват да преместят Вълкан в друго училище, но от днес брат му лично ще го съпровожда до гимназията. Няма да бъде преместен и Сашо, който е приет в училището по специална програма за интегриране на ромски деца. Според учениците етническо напрежение има, макар сблъсъците да не са постоянни.

Според педагозите в училището учат много деца от ромски и турски произход, но етническо напрежение нямало. Отричат да е имало сбиване на територията на гимназията. Не е ясно обаче кой е позволил на единадесетокласниците да ходят на училище с метални палки, боксове и ножове. 

След инцидента от Регионалния инспекторат са започнали проверка преди всичко на пропускателния режим. Училището има охрана, която работи от 7 до 19 ч. 

След сбиването на двете момчета училищното ръководство е  започнало работа по координационния механизъм за работа при деца, приложили насилие. Извикани са училищни, психолози, работи се с Детска педагогическа стая със специалистите от полицията.

Двамата ученици са разпитани, а днес родителите им ще разговарят с директора, психолози и педагози. Семействата на учениците обаче продължават да живеят в страх.

Днес в училището предстои извънредна родителска среща.

http://tv7.bg/Добро-утро-България-/Кървава-вендета-в-училище_l.102_i.10186023.html#.VOr7W_9rg0N




Гласувай:
5



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: varg1
Категория: Лични дневници
Прочетен: 20246174
Постинги: 18673
Коментари: 10029
Гласове: 71324
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930