Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
29.12.2020 11:21 - Шедьоврите на гениите - Великолепието в хармонията на Бетовен
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 2697 Коментари: 6 Гласове:
30

Последна промяна: 29.12.2020 11:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Великолепието в хармонията на гениите идва от Космоса. 
На тях Бог им диктува директно. И като казвам Бог, нека всеки сам за себе си да го определи - дали ще го нарича Космос, Абсолют, Висш разум, Ноосфера и пр.
Ирационалната музика на Бетовен пречупва световете и резонира с успоредни измерения. Той не е просто немец, той е космополит и ми е най-моят композитор сред гениите.
Някой представя ли си как Бетовен е написал умопомрачителната 9-та симфония абсолютно глух?
Да Винчи пък е бил дислексик.
Айнщайн - също. И макар че до 3-годишна възраст не можел да говори изобщо, на 12 вече владеел Евклидовата геометрия.
Друго си е да ти диктуват от Едно определено място ОтГоре.
В ненадейно превземащата ни Четвърта част се разлива хармония в нежна лееща се музика, която съдържа изпълненията на хор и четири солови вокалиста на адаптация на поемата на Фридрих Шилер "Ода на радостта“.
Музикален романтизъм, перфектно звучене, революционна музикалност, изпълнена с пълнокръвен баланс и едновременна гръмкост.
МногоСтранен гений е Бетовен - композитор, философ, литератор и дори политик. И макар да създава само 9 симфонии /другият ми любим гений - Моцарт ни оставя 41 симфонии/ Бетовен е композиторът с най-огромно значение в историята на световната музика.






Гласувай:
32



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tera - Любим ми е,
29.12.2020 15:15
още повече, че сме родени да една дата. :)
Но той е многолик и създава и друг тип произведения, много леки и жизнерадостни, слушах в зала България преди COVID-a, но не помня точно заглавието, просто се задълбочих в удоволствието.
Моцарт също ми е любим и не мисля, че има място за сравнение между двамата - велики всеки по свой начин.
А и да не пренебрегваме останалите гении - Бах, Шопен, толкова са много и всеки със своя принос в съкровищницата на музиката.
Поздрави! :)


цитирай
2. wonder - https://wonder.blog.bg/izkustvo/2020/04/22/franc-shubert-lirikyt-na-romantizma.1706951
29.12.2020 15:31
tera написа:
Любим ми е,
още повече, че сме родени да една дата. :)
Но той е многолик и създава и друг тип произведения, много леки и жизнерадостни, слушах в зала България, но не помня точно заглавието, просто се задълбочих в удоволствието.
Моцарт също ми е любим и не мисля, че има място за сравнение между двамата - велики всеки по свой начин.
А и да не пренебрегваме останалите гении - Бах, Шопен, толкова са много и всеки със своя принос в съкровищницата на музиката.
Поздрави! :)




Най-любим сред останалите любими! - Моцарт, Бах, Вивалди, Хайдн, Шопен, Брамс, Шуберт /качвам ти в заглавието есето ми за него/. Най-много посвещения имам на Моцарт, но Бетовен е най-любимия блик на светлината на светкавицата, предхождаща гръмотевицата. Той е Силата на Природата и нейните стихии. ;)))
цитирай
3. planinitenabulgaria - В музиката съм вече над 70 години, тя винаги е присъствала в живота ми.
29.12.2020 16:41
Подкрепям и уважавам тези, които също я обичат. Аз разглеждам техните мисли като склопен образът им върху равнината на твореца, върху който са се сезирали, а с това косвено и върху музика и дори нещо повече, извън нея. "Какъвто човекът, такава и музиката му", казва татко Хайдн.
По същество върху темата няма да премина. Имам постинг по нея, в който съм написал моите мисли върху творчеството на Бетховен, което съм разделил на четири периода.
Отново поздрав към тези, които обичат музиката. Тя е още един прозорец към света, намиращ се много-много на високо. С нея човек е богат духовно.
ЧНГ 2021 !
цитирай
4. wonder - В музиката съм вече над 70 години, тя ...
29.12.2020 17:49
planinitenabulgaria написа:
В музиката съм вече над 70 години, тя винаги е присъствала в живота ми.
Подкрепям и уважавам тези, които също я обичат. Аз разглеждам техните мисли като склопен образът им върху равнината на твореца, върху който са се сезирали, а с това косвено и върху музика и дори нещо повече, извън нея. "Какъвто човекът, такава и музиката му", казва татко Хайдн.
По същество върху темата няма да премина. Имам постинг по нея, в който съм написал моите мисли върху творчеството на Бетховен, което съм разделил на четири периода.
Отново поздрав към тези, които обичат музиката. Тя е още един прозорец към света, намиращ се много-много на високо. С нея човек е богат духовно.
ЧНГ 2021 !


Много е важно когато славословим Музиката да влюбваме и други хора в нея. :)))
Ти си академик в тази област. Чела съм статиите ти за Бетовен и всичко останало, което си писал.
Весело посрещане на ЩАСТЛИВАТА 2021 г. :)))
цитирай
5. planinitenabulgaria - Благодаря,
29.12.2020 21:13
wonder написа:
planinitenabulgaria написа:
В музиката съм вече над 70 години, тя винаги е присъствала в живота ми.
Подкрепям и уважавам тези, които също я обичат. Аз разглеждам техните мисли като склопен образът им върху равнината на твореца, върху който са се сезирали, а с това косвено и върху музика и дори нещо повече, извън нея. "Какъвто човекът, такава и музиката му", казва татко Хайдн.
По същество върху темата няма да премина. Имам постинг по нея, в който съм написал моите мисли върху творчеството на Бетховен, което съм разделил на четири периода.
Отново поздрав към тези, които обичат музиката. Тя е още един прозорец към света, намиращ се много-много на високо. С нея човек е богат духовно.
ЧНГ 2021 !


Много е важно когато славословим Музиката да влюбваме и други хора в нея. :)))
Ти си академик в тази област. Чела съм статиите ти за Бетовен и всичко останало, което си писал.
Весело посрещане на ЩАСТЛИВАТА 2021 г. :)))


приготвил съм един специален поздрав.
цитирай
6. wonder - https://www.youtube.com/watch?v=wygy721nzRc
30.12.2020 10:41
planinitenabulgaria написа:
Благодаря,
приготвил съм един специален поздрав.


От мен поздрав с шедьоврите на Поета на пианото. :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15160018
Постинги: 3224
Коментари: 32053
Гласове: 194005
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031