Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.02.2010 17:00 - Аз се отказах да ходя в Оперетата в момента, в който се оказа, че артистите владеят по-зле текста от либретото от обикновените зрители, които никога не са чели
Автор: sonyagarcheva Категория: Изкуство   
Прочетен: 4253 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 12.02.2010 17:47


 Днес искам да ви обърна внимание на един доста разгорял се през последния месец проблем - а именно Скандалното поведение на артистите от НМТ "Стефан Македонски", довело до оставката на избрания от Министерството на Културата за директор Борис Панкин, след което същото назначи наистина противоречива личност за директор, но никой от артистите не каза нищо. Позволявам си да направя интервю по тази тема със съвсем различен човек. Интервюто ми е с едно момиче, което просто обича оперетата и не се страхува да каже личното си мнение -  Катя Миронова. Тя е създадел на групата "Да подкрепим реформата в Музикалния театър" във социалната мрежа Фейсбук. www.facebook.com/group.php. Тази група се яви контра група на "Да запазим НМТ Стефан Македонски" (която пък се появи точно за да оплюе назначеният за директор Борис Панкин, като го обяви за "противоречива личност без музикално образование"). Не претендирам за някакви художествени постижения и не искам да се провя на журналист. Затова ако искате може да прочетете мнението на публиката. Та нали заради нея всички се опитваме да работим в сферата на изкуството и да създаваме всякакви сценични постановки. Ще си позволя да публикувам и коментарът ѝ,, в групата по повод интервю с певицата Аделина Кънева, (публикуван във в. "Труд"), който ме накара да започна разговор с нея.
Katya Mironova "Ние, всъщност, не излязохме срещу личността на Борис Панкин. А срещу това, че той никога не е ръководил театър." - Новия също не е ръководил театър, ама хайде, няма да се заяждам. wap.trud.bg
" Katya Mironova Браво на "момичето" Еделина Кънева на 55 годишна възраст. Разбира се, че трябва да съществуват държавни институции, в които нашите отрочета да получават не по малко от чистите 1000 лева месечно, въобще да не са в България, да пеят по други сцени като в Щатите, Швейцария и т.н. със славата на топ-солисти с г-н Николов, Пирозов и сие и в същото време, прибирайки се в България на същата тази "девойка", която се изгаври на Коледния концерт с невроятния дует от "Фантома на операта" с г-н Николов (тя млъкна за повече от 2 минути, а г-н Николов пищеше почти паднал от балкона, зазяпал неочакваното онемяване на колежката си), да си получи парите и стажа. За новия директор, любопитно е един НЕзавършил икономическо или финансово образование човек, при това досега бил винаги само един изпълнител, каквито са в хора, без никакво собствено мнение и позиция по какъвто и да е било въпрос, ще бъде прекрасен експеримент как този човек, който не е взимал нито веднъж самостоятелно решение и не е взимал решение за самостоятелно поведение на сцената, ще ръководи цели 277 човека, ще ги държи в подчинение и дистанция и на всичкото отгоре ще развие финансово институция, за която дори няма представа какво точно ще прави в нея преди да си подаде документите за назначението си. Едно е ясно, че за да бъде харесван от състава, той е лесно манипулируем от тях. За г-н Панкин едно беше ясно, че не е ръководил театър, но поне, като режисьор, е успявал да създаде симбиоза между артисти и балетисти в мащаб на неговите постановки и то така, че те са били най-печелившите музикални постановки в България и поне имаше ясна представа какво ще прави с театъра. Той е човек, доказал, че има собствено мнение и умее разумно да отстоява позициите си. А по отношение на правата за "Котки"-те, първата дата, в която е играно е 30.01.2009 година и по проста аритметика 12-те месеца са изтекли, а за 50 постановки и дума не може да става, до момента е играно почти два пъти повече. Интересно кой в момента носи отговорност за кражбата на авторските права от една държавна музикална институция. Дали г-н Уебър е дал съгласието си партитурите на "Котки" да бъдат предоставени на г-ца Албена Фидин (близка с някои от артистите в НМТ) и тя да ги ползва по време на постановка във Велико Търново. Тук не става дума за неплатените права за България на "Виктория и нейния хусар", както и за права на всички класически постановки, играещи се в НМТ в момента. Навсякъде се казва "редакция", за да не се плащат правата. Действително е много удобно да работиш в НМТ- държавна институция, където държавата ти плаща сигурни пари и тя носи отговорност за далаверите, които си въртиш."

Ето разговорът ми с Катя Миронова, който направих ме преди малко във Фейсбук.
Sonya

Катя здравей

15:39Katya

Здрасти. :))

15:39Sonya

много ми се иска да направя с теб едно импровизирано интерю за групата ти "Да подкрепим Реформата в Музикалния Театър!"

ще го постна в моя блог после

15:40Katya

Добре. image Няма проблем. :))

15:41Sonya

Първо чакай да измисля няколко въпсроса

Какво те свързва с музикалния театър?

15:42Katya

Любовта към оперетата, която артистите унищожиха с поведението си.

15:42Sonya

звучи много клиширано, само любовта ли е причината?

15:42Katya

Да.

Любовта към жанра оперета, а не към артистите.

15:44Sonya

Това ми стана ясно още от първия път. Какво точно според теб унищожиха артистите? Дали бяха те?

15:47Katya

В мен самата любовта към изкуството и от човек, които е присъствал всяка вечер, стигнах до положението да не стъпвам там. Определено причината са те.

15:49Sonya  

Защо така настойчива Защитаваше Борис Панкин в коментарите си? И кое според теб накара повечето служители на НМТ да се обърнат толкова връждебно срещу него?

 

(по една или друга причина аз бях на твоето мнение)

15:55Katya

Аз г-н Панкин не го познавах лично, нито творчествот му, нито живота му като цяло, но по стечение на обстоятелствата имах близки контакти с голяма част от служителите на НМТ и знаейки колко са двулични и истината за реалното положение в театъра, оказа се, че казвайки истината несъзнателно заставам на страната на непознат човек... В случая той се казва Борис Панкин, а би могъл да се казва и Хикс Игрек Зет... Но истината е една и е истина, в случая е била в интерес на каузата защитавана от Панкин. А защо се обърнаха срещу него - те щяха да се обърнат срещу, които и да е, който разбира от работата си, силен е като поведение и отстоява позиции, които са обратни на летергичното поведение на целия състав (които са се родили, едва ли не, в НМТ и до смъртта им държавата да ги издържа, като служители на НМТ).

Sonya  

Защо не казаха нищо за новият им директор?

15:59Katya

Защото определено е безгласна буква, върши им работа и е лесно манипулируем. Пък и човек, който е бил само хорист, дали би могъл да взима решения и да управлява други хора.

Sonya  

Как ти се струва решението на министър Рашидов да сложи точно такъв кадър за директор?

16:02Katya

Не съм съветник на министър Рашидов и не съм говорител на министерството. По всяка вероятност има достатъчно данни, за да бъде на това място, точно този човек. Все пак това министерство се води от разумни и ерудирани хора, които не биха си позволили да нарушат законите.

16:03Sonya  

Мислиш ли?

16:03Katya

За мен, определено е така.

Sonya  

Ти казваш, че си само голям любител на оперетното изкуство, а информацията за авторските права на "Котки"-те и изнесените партитури от къде я взе?

16:06Katya

:))))))))

Ами от публикациите в пресата и от афишите на НМТ.

Sonya  

Ще се опитам да ти повярвам на този отговор. Като един приятел на г-н Панкин, дали знаеш, кое е първото нещо, което е посъветвал министъра?

16:10Katya

Аз не съм приятел на г-н Панкин... Нямам приятели, тъй като това за мен е синоним на предател, имам много добри и лоши познати, които дали харесвам или не, уважавам и зачитам тяхното право на собствено мнение. А за това какво е посъветвал г-н Панкин министър Рашидов, дали те си говорят, в какви взаймоотношения са, биха могли да кажат те двамта.

16:11Sonya  

Добре, че ги попитам лично.

Защо спря да ходиш на оперета?

16:14Katya

Защото колкото и да са хубави и актуални, дори и в сегашните времена, либретата на оперетите на Щраус, Лехар, Калман и Абрахам, придружени с брилянтната музика на тези композитори, новия ремонт на сградата на НМТ, това не може да тушира бездарието на почти всички солисти и работещи вътре в НМТ. Още повече, че пишейки тези бестселъри на оперетата, те са били предвидени за определен вид глас, визия и възраст на героите и героините, които се разминават на 180 градуса с изпълнителите на НМТ.

Sonya

Това преди станалия скандал не беше ли така? Защо се отказа именно сега?

16:19Katya

Не е така. Аз се отказах да ходя в Оперетата в момента, в който се оказа, че артистите владеят по-зле текста от либретото от обикновените зрители, които никога не са чели текстовете. Изключително неприятно е, да чуваш суфльора по-силно от артиста и всички тези неща, които аз съм забелязала се надявах, че с появявата на един нов ръководител на този театър, които е външен за тези семейства, които са окупирали НМТ от половин век, всичко, което не ми харесва ще бъде променено в името на публиката и запазването на това изкустево. В момента това, което правят е гавра със световно признатите шедьоври.

Sonya  

Катя какви хора влизат в музикалния театър. (Каква е възрастта на публиката?)

16:22Katya

Хора много и различни, но 50 на 100 си тръгват преди края и средна възраст 70, тоест поколението, помнещо Видин Даскалов, Кисьова, Шишманова и т.н.

Sonya  

Искаш да ми кажеш, че НМТ лежи на стари лаврови венци. Така ли?

16:23 Sonya

Дай пример за такива.

16:27Katya

"Прилепа" месец декември главна роля Марио Николов, Добрина Иконовмова, Николай Павлов (съобщение в интернет страницата и в афиша в началото на декември) сменен без предупреждение с "Графиня Марица" с Пеньо Пирозов, Добрина Икономова и т.н.

Не съм сигурна за датата, но мисля, че беше 12 декември.

Обяснението на касиерите - "Ние не сме виновни".

Единствено Добрина Икономова може да те задържи да изгледаш постановката, иначе ти горят парите.

16:29Sonya

Само един от 277 човека? Неможе да не харесваш и още някой.

16:29Katya

Да харесвам ги, само има един дефект - не ги пускат да пеят, защото са добрите.

Да, харесвам. Извини ме.

16:31Sonya

Добре благодаря ти! Иска ми се да те питам още неща, но мисля че ще прекаля.

Сега ми кажи няколко думи за себе си.

16:32Katya

Всеки има право да зададе въпрос, а дали ще получи отговор и дали този отговор ще го удовлетвори и дали е това, което очаква да получи като отговор е съвсем друго.

Katya

Нямам завършено оперно пеене, не съм завършила и сценична режисура, мениджмънт и реклама също, но имам собствено мнение и не ме е страх да кажа, това което мисля.

Sonya

Как да те анонсирам?

16:36Katya

Това е твое решение.

16:36Sonya  

Добре ще измисля нещо. Благодаря и до скоро. Радвам се, че поговорихме.

Katya

И аз ти благодаря. Хубав и слънчев следобед.

Sonya

забравих да те питам нещо

Какво мислиш за новия директор на НМТ?

16:41Katya

Вече изразих мнение, в групата и в самото импровизирано интервю, като в момента искам само да доуточня, че нямам нищо срещу него като човек, дали ми харесва или не, не смятам да го свалям, а и няма да го наемам като солист в оперета или опера. Дали е правилния избор на Министерството, ще покаже времето.

16:44Sonya

Добре и вече наистина последно. Каква трябва да бъд реформата в Музикалния театър?

16:48Katya

Ще оставя без коментар, защото всичко казано дотук трябва да даде насоката каква точно трябва да бъде промяната и реформата.И накъде върви като цялото това изкуство.
 
Соня Гарчева


 


Тагове:   момента,   оказа,


Гласувай:
1



1. анонимен - малко информацийка!!!
07.05.2010 01:35
НЕуважаема Соня, до кога с тази злоба, зад която ясно прозира единствено и само личната ти нереализираност и дълбоки комплекси!.. Но до тук ще спра с теб, нямам намерение нито да те квалифицирам, нито да те обиждам- толкова си ми безинтересна!!!! Пиша ти, за да ти стане ясно коя е Катя Миронова, понеже ти питаш самата нея, а тя не ти отговаря, а иначе има много ясни и категорични оценки за артисти, които с имената си са защитавали културата на България! Та коя е въпросната Катя??! И когато говорим за нея, трябва да споменем и майка й- Вили, масажистката! Двете, посещават най-редовно спектакли на театъра и успяват да се сприятелят с част от артистите! Въпросната майка на Катя /и двете, и майката , и дъщерята имат психични проблеми/ се влюбва лудо в Николай Павлов, вече солист на операта и го преследва по всякакъв начин, звъни му на телефона през пет минути, над сто пъти на ден, преследва го в градския транспорт, ходи след него из провинцията, където има участия... естествено Павлов гледа да страни от нея и по никакъв начин не я насърчава! Освен това въпросната Вили кара курсове по масаж и предлага на част от артистите да прави безплатни масажи, но само на артисти, не на артистки... и тези й набези към час от артистите не намират желания от нея отклик и това започва постепенно да я озлобява! Моли да назначат дъщеря й Катя като гардеробиер в театъра, но им отказват категорично! и това я озлобява също! Освен това когато идват почти всяка вечер двете на спектакъл, носят цветя за артистите... докато един ден разпоредителките от входа виждат, че цветята се вземат от паметника на Левски и след острата им реакция, двете, майка и дъщеря, решават че са кръвно обидени на театъра.... Ох, НЕмила ми Соня, още много мога да ти пиша, но няма смисъл!!! Знам, че такива като теб и Катя, и Вили, и..ще има и няма да спрете да бълвате помия, дано това ви прави щастливи! Обаче има и видов ден, за всичките ви клевети и може да се потърси отговорност, но... нека това да тежи на съвестта ви
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sonyagarcheva
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 766206
Постинги: 206
Коментари: 134
Гласове: 395
Спечели и ти от своя блог!