Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.03.2017 15:38 - Рекетът на Blizoo - ново начало
Автор: varg1 Категория: Бизнес   
Прочетен: 943 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 08.03.2017 15:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Човек и добре да живее се сблъсква с кабелния оператор Blizoo. За своите премеждия и опита му преди няколко години да ме рекетира, подробно описах в две публикации в блога. 
Рекета на Blizoo
Рекета на Blizoo - Развръзката

За съжаление въпреки своята неприязън и огорчение към телевизионния оператор, преди година се наложи да сключа договор с тях. Простата причина е, че нямах друг избор. В блока, в който живея те са единственият доставчик на Интернет и телевизия. Реших все пак да стисна зъби и да рискувам. Все пак фирмата бе закупена от телекомуникационния гигант (за размерите на България естествено) Мтел. А и след толкова много оплаквания и недоволни клиенти все се надявах, че на някого от мениджърите му е светнало, че не може да се продължава по този начин и е необходима промяна.

А дано, ама на дали!
  Не мога да си изкривя душата и да не кажа, че с някои дребни забележки взаимоотношенията ни си вървят добре. Само че, както често става в България, много хубаво се оказва, че не е на хубаво. Мтел решиха да пуснат свои платени спортни канали. Като човек, който не се вълнува от спорт, това не ме впечатли и подминах с лека ръка новината. Когато си пуснах телевизора обаче нещата стояха по друг начин. Изведнъж между филмовите ми канали се появиха три празни канала, които трябваше да прескачам. Неудобно!!! Отидох до офис на Blizoo, за да се оплача. Казаха ми да постискам малко зъби и всичко ще се върне по старо му, както си е било. След няколко седмици на празните канали започна да се появява и образ и картина от спортни събития. Днес обаче получих много забавен SMS от Blizoo.
image
Както сами виждате от текста на латиница (все си мисля, че като живеем в България е логично да се пише на български език, а не „шльокавица”), безплатното гледане на спортните канали на Мтел ще бъде до 31 март. После ще ми се начисляват по 1.99 лв. на месец. Обърнете внимание, че това не е съобщение, което ме уведомява за конкретна възможност или предлагана нова услуга, а директно ми казва, че съм включен към нея и ще трябва да си плащам и ако не заявя своето изрично желание за отказ месечната ми сметка ще набъбне.   Добре, не искам да си плащам за тази услуга, защото не ме вълнуват спортните канали предлагани от Мтел. Всъщност, както сами виждате от текста на съобщението, никъде не пише, че SMSът за отказ е безплатен. С други думи добавят ти нежелана платена услуга и след това ти искат пари, за да не я използваш. Това твърдение предстои да го потвърдя в месечната си сметка, но никъде не пише, че е безплатно.   И така изпращам съобщението за отказ, както е описано. От Blizoo получавам ново съобщение (разбира се отново написано на „шльокавица”).   image
Уведомяват ме, че отказът ми е приет и до 24 часа каналите Мтел Спорт ще са премахнати от моята програмна схема. Сега прочетете пак първото съобщение и ще изпаднете в недоумението, в което изпаднах аз. Значи уж до 31 март каналите Мтел Спорт ще бъдат налични безплатно, а изведнъж се оказва, че ако не желая да си плащам след това за тях ми ги спират след 24 часа или почти 4 седмици по-рано. Честно казано въобще не ме вълнуват каналите Мтел Спорт и нямам желание да ги гледам, но този механизъм е изключително заблуждаващ и подвеждащ за клиентите. Никъде не се казва, че ако веднага се изпрати SMS за отказ от плащане на каналите, те веднага ще бъдат спрени, а не след 4 седмици, когато изтече безплатния период. Също така никъде не се обяснява след като тези канали се изключат от програмната ми схема, това означава ли, че просто ще си продължат да ми стоят празните канали и ще трябва да ги прескачам постоянно. Е разбира се, лекото неудобство може да се реши ако все пак размисля и си платя. Механизмът е прост и се класифицира от българското законодателство като заблуда на потребителите.
Друг момент от кампанията на Blizoo, който буди най-голям притеснение е, че не можеш да се откажеш от платените канали без да изпратиш до непознат за теб номер своето ЕГН. А то по закон се води лична информация и трябва фирмата, която го изисква да бъде регистрирана като администратор на лични данни. Дали Blizoo са регистрирани може всеки да провери в сайта на комисията за защита на личните данни, но телефонният номер, от който се получава въпросното съобщение няма как да бъде проверен дали е собственост на Blizoo. За това всички трябва да се доверим на текста в съобщението, че то идва от въпросната фирма. Никъде не се споменава за опция, че можеш да заяви отказ от въпросните канали в офис на компанията. Така други опции освен да си изпращаме личните данни на непознат номер не ни остава.
 
Нищо лично нямам към Мтел (е може би малко към Близу), но след като си позволяват да ми прилагат евтини трикове, за да изкарат някой лев от джоба ми, а не го си го заработват, то аз като клиент и данъкоплатец пък ще се обърна към Комисията за защита на потребителите и Комисията за защита на конкуренцията. Интересно ми е да видя дали и те ще смятат като мен, че подобни номера са заблуждаващи за потребителите и реално могат да бъдат определени като нелоялна търговска практика.   Всеки, който смята, че публикацията е интересна и иска да чете и други такива, може да хареса страницата на блога Икономика и общество, за да вижда най-новите публикации в блога.

http://www.economistbg.com/2017/03/blizoo.html



Гласувай:
4



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: varg1
Категория: Лични дневници
Прочетен: 20123148
Постинги: 18642
Коментари: 10023
Гласове: 71260
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031