Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.03.2020 15:27 - "ЗА РАДИОТО - С ЛЮБОВ"
Автор: nikiipriateli2020 Категория: Забавление   
Прочетен: 339 Коментари: 1 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
       От крехка възраст, та до днес имам една голяма любов и страст: РАДИОТО. На тази моя тръпка ще посветя следващите писания, всеки ден, докато ви разкажа най-интересните истории, които съм преживял  в БНР, но и в други радиостанции.
    Първия семеен радиоапарат. Малък, с черна бакелитова кутия, леко спукана, след като падна при едно земетресение, родно производство - марка "Ворошилов". Със средни, къси и дълги вълни/УКВ-то или ФМ още не бе достигнало до нашите земи. Пазя го като безценна семейна реликва, благодарение на мой колега и приятел от Националното радио - Тодор Мирчев, то е живо, работи! Бяхме сред малцината, които притежавахме такава безценна и полезна вещ в миньорското родопско селище Маджарово. Радиоапаратът беше нашия прозорец към света, там, на брега на Арда и на гъза на географията, където добитата руда се превозваше в съндъци с двугърби камили/имам снимки/, а за автобус се използваше една военна съветска "Газ"-ка, която пътуваше до Харманли веднъж седмично. Истинска душегубка беше това возило. Под бризента му се завихряха изгорелите газове и лично мен, ме избиваше на луд драйфун, т.е. - повръщане.
Докато не започнах да карам кола, пътуването с бензиново превозно средство беше истинско и много неприятно приключение...
      Радиото ни събираше вечер, мен, майка ми, баща ми, баба ми и няколко съседи. Сядахме около масата, хапвахме каквото Бог дал/а в онези години, началото на 50-те, трапезата на всеки българин беше доста оскъдна, но ястията - вкусни/ и слушахме. Какво? Естествено - новини на първо място, които мен, -5-6-годишния хлапак изобщо не ме вълнуваха за разлика от РАДИОТЕАТЪРА, и от любимото ми тогава предаване "Миладин и Костадин" То беше хумористично-сатирично, "бичуваше" разни неуредици и "престъпления" срещу социализма. Лелееее, не мога да повярвам! Открих едно такова предаване в ЮТЮБ". Можете да го намерите под заглавието "Миладин и Костадин Откъс от радиопредаването хум сценка в рудник Петровица Маданско 1958 г"  /запазил съм грешното изписване в ютюб!/. В ролите на двамата бяха актьорите  Петко Карлуковски и Пенчо Петров, много известни и обичани от хората. Карлуковски се прочу с ролята си на Боримечката във филма по романа на Иван Вазов "Под игото".
       Когато се прибрахме в София окончателно/ моите родители бяха геолози и тяхното разпределение в Маджарово изтече, а аз трябваше да стана първолак/, пораствайки открих в радиото не "прозорец към света", а цяла Вселена! В крехките ми тийнейджърски години започнах да слушам Радио Лаксемберг, Радио Монте Карло,музикалната емисия "Вечер уз радио с Никола Караклаич" на радио Белград, всеки понеделник, ВВС - предавания за България/ кой знае защо властите не ги заглушаваха за разлика от емисиите на "вражеските" радиостанции "Свободна Европа" и "Гласът на Америка".
     За този етап от моята радиолюбов ще ви разкажа утре!



Гласувай:
2



1. ganini - Ами...Ворошилов...
31.03.2020 18:10
Като казахте "Ворошилов" та нещо ме прониза през далака! Слушам радиопрограмата ХОРИЗОНТ и там през час се явява реклама на някаква фабрика за дограми "Ворошилов", собственост сигурно на носталгик- приватизатор от червеното добрутро!
Та чакам тези да си кръстят фабричките и на други величия от онова време! Зер, българинът търпи издевателства.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nikiipriateli2020
Категория: Забавление
Прочетен: 5051
Постинги: 4
Коментари: 3
Гласове: 10
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031