2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Прочетен: 589 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 21.09.2016 15:21
На 5 март 1986 г. португалският пилот Йоаким Сантош се забива в тълпата покрай трасето на един от етапите "домашното" си рали, убивайки трима и ранявайки 30 зрители. Инцидентът е един от най-тежките в историята на автомобилните спортове и пореден пирон в ковчега на най-екстремната Група Б, след като швейцарецът Марк Сюрер се удря дърво край пътя и убива навигатора си Мишел Вилдер в Германия.
Общото между двете трагедии е RS200, може би най-безумният рали автомобил на Ford. Създаден в задължителните за хомологация 200 цивилни бройки, този болид с централно разположен двигател с мощност до 815 к.с. в състезателна спецификация така не успява да разгърне пълния си потенциал.
RS200 е част от елитната компания на легенди като Audi Quattro S1, Lancia Delta S4 или Peugeot 205 T16, които стават ненужни след закриването на Група Б. По силата на естествения подбор от тези хомологирани чудовища до днес са оцелели малко, но за сметка на това обикновено са с нисък пробег и в добро състояние.
Точно такъв на практика консервиран RS200 продава колекционер от Великобритания. Срещу Ј174 995 (близо €204 хил.) купувачът може да притежава истинска легенда с пробег едва 1 760 мили (2 832 км).
Цивилният RS200 се задвижва от 1.8-литров четирицилиндров турбомотор Cosworth BDT с мощност 250 к.с., монтиран точно зад седалките. Четирите колела се задвижват през трансмисия с доста сложна конструкция, като всяко е окачено на два амортисьора и пружини.