Най-четени
1. cchery
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. hadjito
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. hadjito
Най-активни
1. sarang
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. djani
8. metaloobrabotka
9. iw69
10. rosiela
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. djani
8. metaloobrabotka
9. iw69
10. rosiela
Постинг
25.02.2014 18:34 -
СОФИЯ-АВТОМОБИЛЪТ
Автор: varg1
Категория: Технологии
Прочетен: 10252 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 25.02.2014 18:39
Прочетен: 10252 Коментари: 2 Гласове:
7
Последна промяна: 25.02.2014 18:39
София е името на първият и единствен български спортен автомобил, проектиран през 80-те години от инж. Велизар Андреев. През 1985 г. прави първия прототип – фарове, които изскачат от каросерията и врати, които се отварят нагоре са част от детайлите, които изглеждат извънземно през онези години, когато все още строим социализма. На следващата година вече има и работещ автомобил, София Б е боядисан в златиста боя и има леки промени във външния вид, спрямо предшественика си.
През 1989 г. моделът е осъвременен до версията, от която в крайна сметка ще се произведат няколко бройки. Фаровете вече са вградени в бронята, вратите са променени, както и задната част на автомобила. Двигателят е от Лада. Купето е от стъклопласт. Автомобилът събира погледите на софиянци на първото автомобилно изложение, състояло се на 1990 г в НДК.
Има още една причина да пишем за тази кола, освен че носи името на града. При разходка из града се натъкнахме на уникална гледка – голямо запустяло помещение-магазин, където зад стъклените витрини, насред древногръцки интериор, седят четиритакива автомобила. Колите са потънали в прах, а мястото очевидно не се използва отдавна. Две от тях, една жълта и една бяла, определяме като версията от 1989 г. До витрината пък е златистата кола от снимката най-горе (версия 1986 г.). Четвъртата е сива, но не се вижда добре.
Какво се случва? След 89-та инж Андреев стартира частна фирма, която произвежда основно третата му модификация, София С (нещо средно между бъги и джип). Прави и няколко броя от спортните автомобили. След смъртта му през 2001 г. бизнеса продължава синът му Божидар. Тъй като се пазят оригиналните шаблони, изливането на нови купета от стъклопласт е лесно и се прави, когато има клиенти. Вътре се монтират двигатели от Лада, а понякога и от други марки. Това поне намираме като информация. Може би фирмата се е преместила на друг адрес, а проектът „автомобил София“ изоставен, поради липса на интерес?
Ако знаете нещо по темата – пишете ни и ще актуализираме статията. Междувременно разходете се до ул Кирил и Методи, малко след пряката с ул Антим, и вижте единственият български спортен автомобил! За сега през прашните стъкла, но някой ден, защо не, в нещо като мини музей на марката спортни автомобили София.
sofiology.com/blog/sofiiski-istorii/avtomobil-sofia/
През 1989 г. моделът е осъвременен до версията, от която в крайна сметка ще се произведат няколко бройки. Фаровете вече са вградени в бронята, вратите са променени, както и задната част на автомобила. Двигателят е от Лада. Купето е от стъклопласт. Автомобилът събира погледите на софиянци на първото автомобилно изложение, състояло се на 1990 г в НДК.
Има още една причина да пишем за тази кола, освен че носи името на града. При разходка из града се натъкнахме на уникална гледка – голямо запустяло помещение-магазин, където зад стъклените витрини, насред древногръцки интериор, седят четиритакива автомобила. Колите са потънали в прах, а мястото очевидно не се използва отдавна. Две от тях, една жълта и една бяла, определяме като версията от 1989 г. До витрината пък е златистата кола от снимката най-горе (версия 1986 г.). Четвъртата е сива, но не се вижда добре.
Какво се случва? След 89-та инж Андреев стартира частна фирма, която произвежда основно третата му модификация, София С (нещо средно между бъги и джип). Прави и няколко броя от спортните автомобили. След смъртта му през 2001 г. бизнеса продължава синът му Божидар. Тъй като се пазят оригиналните шаблони, изливането на нови купета от стъклопласт е лесно и се прави, когато има клиенти. Вътре се монтират двигатели от Лада, а понякога и от други марки. Това поне намираме като информация. Може би фирмата се е преместила на друг адрес, а проектът „автомобил София“ изоставен, поради липса на интерес?
Ако знаете нещо по темата – пишете ни и ще актуализираме статията. Междувременно разходете се до ул Кирил и Методи, малко след пряката с ул Антим, и вижте единственият български спортен автомобил! За сега през прашните стъкла, но някой ден, защо не, в нещо като мини музей на марката спортни автомобили София.
sofiology.com/blog/sofiiski-istorii/avtomobil-sofia/
Аз немам президент!
За изборите за Европейски парламент тряб...
© Андрей Мелник атакува Бразилия за укра...
За изборите за Европейски парламент тряб...
© Андрей Мелник атакува Бразилия за укра...
Следващ постинг
Предишен постинг
Преди тези автомобили Велизар с ученици от техникум прави състезателен автомобил с каросерия от епоксидна смола и стъклена вата в бившият сервиз Волга Москвич.
Светла му памет !
цитирайСветла му памет !
2.
automotive -
Преди няколко години и аз поапднах ...
12.07.2014 16:57
12.07.2014 16:57
Преди няколко години и аз поапднах на въпросната улица и бях доста учуден да видя колите там. Както и да е подобни опити са обречени на провал, но пък ако на човека му е доставяло удоволствие да работи по тях няма лошо.
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 71259
Блогрол