Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.09.2013 23:30 - АТРАКЦИОНЕН ВЛАК С ДВА ПАРНИ ЛОКОМОТИВА
Автор: varg1 Категория: Технологии   
Прочетен: 1607 Коментари: 1 Гласове:
2

Последна промяна: 15.09.2013 23:31


Атракционен влак на БДЖ с два парни локомотива и пет вагона с туристи от Великобритания спря за 10 минути на гара Шумен и събра няколко десетки зрители. Локомотивите са произведени през 1935 и 1942 година, а вагоните са возили цар Борис ІІІ и Тодор Живков с техните свити.
За някои от пътниците това не е първо пътуване с нашия влак, разказаха железничари, обслужващи композицията. Влакът, теглен от локомотиви 03.12 и 01.23, произведени съответно през 1942 и 1935 година пристигна на гара Шумен малко след 15.30, но "посрещачи" започнаха да се събират на перона при трети коловоз още към три следобед. Преди влака се появи свирката му, после димът в далечината, а най-накрая и самата "муцуна" на първия локомотив. Въпреки, че сега двете парни машини са атракция, техни аналози са "дърпали" бързите влакове в България до средата на 50-те години, а пътнически по малките гари и докъм края на 60-те.Парен локомотив 01-23 е произведен в локомотивната фабрика SLM Winterthur Швейцария през 1935 г. Той е представител на най-масовата серия бързоходни локомотиви в историята на българските железници. Експонат е от Музейната колекция "Железопътно наследство" на "Холдинг БДЖ" ЕАД. Възстановен е отново за движение в Локомотивно депо София през 2003 г. за атракционни, юбилейни, туристически пътувания и участия във филмови продукции.
Подобна е съдбата и на 03.12, който е прекарал 35 години във вид на годно за вторични суровини желязо в дизелов цеф. Машината е произведена през 1942 в Henschel & Sohn Kassel с фабричен номер 26575. Реставрацията й започва през 2009 година и за страничния зрител по нищо не е изглеждало, че от нея ще стане нещо. Чуждите туристи са настанени в четири вагона (петият е цистерна). Първите два са от царския влак "Корона експрес", които са били предназначени за за официалните пътувания на цар Борис III и неговото семейство. Това са вагон-салони и специализирани вагони с разнообразно функционално предназначение. Трите вагон-салони от композицията с номера 050, 051 и 052 са съответно за цар Борис III, царица Йоанна и принц Кирил. Произведени са през 1938-1939 г. в Германия. Във всеки един от тях има апартамент, спални кабини и баня.
Последните два вагона са от другата елитна влакова композиция на БДЖ - "Витоша експрес", позната като влака на Тато - на бившия държавен глава Тодор Живков. Вагоните са произведени през 1975 г. в Германия. Вагон-салоните предлагат комфортни спални кабини и специален апартамент с вградена баня и тоалетна. Това са само част от "екстрите", с които е разполагал партийният и държавен елит.
Влакът с чужденците продължи за Варна, а утре ще отпътува оттам към Пловдив. Атракционните пътувания не са рядкост по българските жп линии. Следващото подобно е на 21 септември. С локомотив 05.01 вагоните ще потеглят по подбалканската линия с почивка в Копривщица, Карлово и Калофер. Нощувката е в Стара загора. После с локомотив 03.12 е пътешествието през Нова загора до Симеоновград, Димитровград и Хасково. В останалите дни влизат Пловдив, Панагюрище, най-високата жп-гара на Балканите - Аврамово. Билетът, в който не е включена цената на нощувките в хотели струва 900 английски лири.

 




Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. hatanasov - ДО КРАЯ НА 70-ТЕ...
16.09.2013 00:34
А И СЛЕД ТОВА СЕ ДВИЖЕХА ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ ПО ЛИНИЯТА ПЛОВДИВ - ПАНАГЮРИЩЕ
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: varg1
Категория: Лични дневници
Прочетен: 20126450
Постинги: 18642
Коментари: 10023
Гласове: 71260
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031