Най-четени
1. cchery
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
Най-активни
1. sarang
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Постинг
22.04.2012 23:42 -
Приключенията на Ikarus в Америка
Съчленените автобуси Ikarus са познати до болка на всеки бивш поданик на страните от социалистическия лагер. Слабоизвестна подробност от историята на унгарските рейсове обаче си остава донякъде успешният опит да бъдат изнасяни за... Съединените щати.Американската версия на Ikarus носи индекс 286 и се различава леко от стандартния 280. Произвежда се в периода от 1978 до 1986 г. по силата на споразумение между унгарското предприятие и Crown Coach Corporation.
По онова време сделката изобщо не изглежда необичайна. Ikarus е сред най-големите производители на автобуси в света. Заводите в Будапеща и Секешфехервар бълват по 13 000 рейса годишно - поне три пъти повече, отколкото всички американски компании с подобен род дейност.Първите серийни Ikarus-и американско производство са доставени на части в Щатите през 1979 г.
Окомплектоват се с двигатели Cummins NHHTC-290, 300 или 350 и трансмисии Allison, които първоначално се сглобяват в Унгария, но по-късно изработката им се мести в Калифорния.Ikarus 286 се произвежда в различни варианти с дължина 55 и 60 фута (17 и 18 метра), с две или три врати. Някои от поръчаните каросерии са снабдени с механизъм за инвалидни колички.Автобусите са предназначени за градска употреба с изключение на 5 бройки, снабдени с 61 седалки от междуградски тип. Crown Coach опитва да започне и внос на тролейбуса 280T3, но до сделка така и не се стига.Унгарските съчленени рейсове са ползвани в общо 9 града в Щатите. Първите 15 екземпляра започват работа в Луивил, Кентъки, през 1980-а. Най-голямата партида от 87 автобуса е поръчана от Портланд, Орегон, през 1981-82 г.
50 Ikarus-а са доставени на Хюстън, Тексас, а 40 - на Милуоки, Уисконсин.Малки количества от унгарските рейсове въртят курсове в Сан Матио, Калифорния, Олбани, Ню Йорк, Хонолулу (Хаваите) и Джаксънвил (Флорида). За Щатите са изнесени общо 243 Ikarus-а, преди контрактът да бъде анулиран през 1986 г.През 1989 г. марката се връща на американския пазар под името Ikarus USA. След поредица преобразувания компанията приема името North American Bus Industries (NABI). Функционира и до днес и се радва на успешни продажби. Схемата на производство е същата, както и през 80-те. Каросериите се доставят от Унгария, а окончателната сглобка се извършва в САЩ.
По онова време сделката изобщо не изглежда необичайна. Ikarus е сред най-големите производители на автобуси в света. Заводите в Будапеща и Секешфехервар бълват по 13 000 рейса годишно - поне три пъти повече, отколкото всички американски компании с подобен род дейност.Първите серийни Ikarus-и американско производство са доставени на части в Щатите през 1979 г.
Окомплектоват се с двигатели Cummins NHHTC-290, 300 или 350 и трансмисии Allison, които първоначално се сглобяват в Унгария, но по-късно изработката им се мести в Калифорния.Ikarus 286 се произвежда в различни варианти с дължина 55 и 60 фута (17 и 18 метра), с две или три врати. Някои от поръчаните каросерии са снабдени с механизъм за инвалидни колички.Автобусите са предназначени за градска употреба с изключение на 5 бройки, снабдени с 61 седалки от междуградски тип. Crown Coach опитва да започне и внос на тролейбуса 280T3, но до сделка така и не се стига.Унгарските съчленени рейсове са ползвани в общо 9 града в Щатите. Първите 15 екземпляра започват работа в Луивил, Кентъки, през 1980-а. Най-голямата партида от 87 автобуса е поръчана от Портланд, Орегон, през 1981-82 г.
50 Ikarus-а са доставени на Хюстън, Тексас, а 40 - на Милуоки, Уисконсин.Малки количества от унгарските рейсове въртят курсове в Сан Матио, Калифорния, Олбани, Ню Йорк, Хонолулу (Хаваите) и Джаксънвил (Флорида). За Щатите са изнесени общо 243 Ikarus-а, преди контрактът да бъде анулиран през 1986 г.През 1989 г. марката се връща на американския пазар под името Ikarus USA. След поредица преобразувания компанията приема името North American Bus Industries (NABI). Функционира и до днес и се радва на успешни продажби. Схемата на производство е същата, както и през 80-те. Каросериите се доставят от Унгария, а окончателната сглобка се извършва в САЩ.
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 71260
Блогрол