Постинг
30.05.2020 21:18 -
Всеки, когото попитате, има ли нужда обществото от справедливост, ще ви отговори с "да", без самият той да знае какво означава справедливост.03
Автор: kolevdobri
Категория: Политика
Прочетен: 430 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 30.05.2020 21:35
Прочетен: 430 Коментари: 0 Гласове:
2
Последна промяна: 30.05.2020 21:35
Така, справедливостта като индивидуално разбиране, може да се раздели на две - доколко конкретната личност иска да се докопа до богатството на другия, по насилствен начин, използвайки държавна организация, което е икономическото определение на справедливостта като разбиране на конкретната личност и от друга страна, регулирането на неикономическите отношения между хората, на базата на някаква ПРОПОРЦИОНАЛНОСТ.
Например, някакъв циганин, влиза в къщата на самотно живеещ дядо и баба, което нерядко се случва по селата, физически насилва бабата или дядото, взема му пари и ценности, ако има, като в някои случаи се стига и до физическа смърт, а в други, до тежки физически и духовни травми, имайки предвид напредналата възраст на нападнатите.
Къде е тук разбирането за справедливост. Как може да се измери. Преди хилядолетия това понятие в пределите на стара Европа и особено в Близкия изток, се е базирало на талмудското разбиране за търсене на отмъщение, като простичкото обяснение е "смърт за смърт" или "насилие за насилие", като в повечето случаи, желанието за непропорционално насилие в знак за отмъщение е по-силно, отколкото претърпяната щета. Пре Талмуда това е "Зъб за чене, око за две", което показва на всички, че ако причинят щета на трето лице, възмездието ще бъде несъразмерно, с цел да се извърши някаква ПРЕВАНТИВНОСТ И ПРОФИЛАКТИКА НА НАСИЛИЕТО, доколкото е възможно. Да говориш на хората за прошката, както се опитва това да прави християнството в младата си възраст е изглеждало твърде тъпо и нелогично. Представете си, да ви праснат шамар без всякакво основание и вие да подложите другата буза, да ви зашлевят, че да има баланс в мозъчните ви клетки, тръскайки главата от едната страна към другата, следствие на ошамаросването. Това звучи тъпо и надали има разумен човек, който да се подложи на такъв мазохизъм.
Нека да се върнем към примера с бабата и дядото, насилени от циганин или цигани. Какво да бъде наказанието на извършителите, ако следствие на насилието се стигне до смърт? Ако съдът отреди извършителят да лежи в затвора, където всички ние, данъкоплатците ще плащаме по 1000 лева месечно, че да го издържаме, в продължение, примерно на 10 години, това СПРАВЕДЛИВО ЛИ ЩЕ БЪДЕ ИЛИ НЕ? Тук както виждате не говоря за ЗАКОННО, а за СРАВЕДЛИВО ИЛИ НЕ.
На колко се оценява човешкия живот и животът на стария дядо на 84 години равнява ли се на живота на един 40 годишен човек? Ако някой отнеме живота на друг човек, напълно съзнавайки рисковете от нанесения побой, с цел грабеж, защо законите, обвинителите и съдиите определят той да заплати само с ограничаването на правата му за част от живота ме, след което може да продължи нормалното си съществуване на свобода, докато убитият от него човек ще бъде отдавна изгнил и изяден от червеите и забравен от всички, освен от близките му? ЛИПСАТА НА ПРОПОРЦИОНАЛНОСТ В ТЕЗИ СЛУЧАИ, СЪЗДАВА И ПОДДЪРЖА ЧУВСТВОТО ЗА НЕСПРАВЕДЛИВОСТ.
Следва статия...
Например, някакъв циганин, влиза в къщата на самотно живеещ дядо и баба, което нерядко се случва по селата, физически насилва бабата или дядото, взема му пари и ценности, ако има, като в някои случаи се стига и до физическа смърт, а в други, до тежки физически и духовни травми, имайки предвид напредналата възраст на нападнатите.
Къде е тук разбирането за справедливост. Как може да се измери. Преди хилядолетия това понятие в пределите на стара Европа и особено в Близкия изток, се е базирало на талмудското разбиране за търсене на отмъщение, като простичкото обяснение е "смърт за смърт" или "насилие за насилие", като в повечето случаи, желанието за непропорционално насилие в знак за отмъщение е по-силно, отколкото претърпяната щета. Пре Талмуда това е "Зъб за чене, око за две", което показва на всички, че ако причинят щета на трето лице, възмездието ще бъде несъразмерно, с цел да се извърши някаква ПРЕВАНТИВНОСТ И ПРОФИЛАКТИКА НА НАСИЛИЕТО, доколкото е възможно. Да говориш на хората за прошката, както се опитва това да прави християнството в младата си възраст е изглеждало твърде тъпо и нелогично. Представете си, да ви праснат шамар без всякакво основание и вие да подложите другата буза, да ви зашлевят, че да има баланс в мозъчните ви клетки, тръскайки главата от едната страна към другата, следствие на ошамаросването. Това звучи тъпо и надали има разумен човек, който да се подложи на такъв мазохизъм.
Нека да се върнем към примера с бабата и дядото, насилени от циганин или цигани. Какво да бъде наказанието на извършителите, ако следствие на насилието се стигне до смърт? Ако съдът отреди извършителят да лежи в затвора, където всички ние, данъкоплатците ще плащаме по 1000 лева месечно, че да го издържаме, в продължение, примерно на 10 години, това СПРАВЕДЛИВО ЛИ ЩЕ БЪДЕ ИЛИ НЕ? Тук както виждате не говоря за ЗАКОННО, а за СРАВЕДЛИВО ИЛИ НЕ.
На колко се оценява човешкия живот и животът на стария дядо на 84 години равнява ли се на живота на един 40 годишен човек? Ако някой отнеме живота на друг човек, напълно съзнавайки рисковете от нанесения побой, с цел грабеж, защо законите, обвинителите и съдиите определят той да заплати само с ограничаването на правата му за част от живота ме, след което може да продължи нормалното си съществуване на свобода, докато убитият от него човек ще бъде отдавна изгнил и изяден от червеите и забравен от всички, освен от близките му? ЛИПСАТА НА ПРОПОРЦИОНАЛНОСТ В ТЕЗИ СЛУЧАИ, СЪЗДАВА И ПОДДЪРЖА ЧУВСТВОТО ЗА НЕСПРАВЕДЛИВОСТ.
Следва статия...
Вие знаете ли какво е комунизмът
КОСМИЧЕСКИ КОРАБ ИЛИ ТРАКИЙСКА ГРОБНИЦА ...
Вратите на Орион откъдето „ще мине Христ...
КОСМИЧЕСКИ КОРАБ ИЛИ ТРАКИЙСКА ГРОБНИЦА ...
Вратите на Орион откъдето „ще мине Христ...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 2398