2. radostinalassa
3. wonder
4. kvg55
5. planinitenabulgaria
6. leonleonovpom2
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. hadjito
13. samvoin
14. tili
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Четвъртък, 12 октомври 2017 г. от Трейси Уотсън
https://www.newstarget.com/2017-10-12-hijack-hack-experts-warn-terrorists-may-target-self-driving-train-next-time-causing-high-speed-crashes.html
Терористите вече са доказали интереса си към използването на британската железопътна и подземна система, за да създадат хаос. Изстрел на пълен влак на 15 септември 2017 г. причини паника и остави няколко души ранени. Комисарят Нийл Басу, старши национален координатор за борбата с тероризма, нарече взрива терористичен инцидент и това бе потвърдено от кмета на Лондон Садик Хан. Въпреки тази нарастваща заплаха, британското правителство прави още по-малко уязвима система, дори и по-малко сигурна, като инсталира цифрова сигнализация на линията между Манчестър и Йорк - вид система, която е уязвима от кибератаки.
През ноември 2016 г. по време на правителствената Есенна декларация беше обявен фонд от 607 млн. Долара за развитието на цифрови железопътни системи. 6,75 милиона долара от това са били разпределени на Network Rail за планирането и развитието на цифровата сигнализационна линия Manchester-York. Правителството вярва, че дигитализацията по този начин ще увеличи капацитета и надеждността на линията.
Сигнализирането на цифровите влакове позволява влаковете да работят много по-тясно заедно и тази технология вече е била приложена в подземната система на Лондон.
Въпреки това, д-р Алексей Гарсия-Перес, читател в Управлението на сигурността на киберпространството в Университета в Ковънтри, предупреди, че такава система ще бъде уязвима от хакерство от престъпници. (Свързано ли е : Вашият линеен шпионски шпионски инструмент? Сложното устройство за хакерство изглежда като удължителен кабел .)
Д-р Гарсия-Перес смята, че докато цифровата железопътна мрежа в Обединеното кралство би осигурила "значителни ползи както за пътниците, така и за железопътната мрежа", има сериозни рискове, които трябва да бъдат взети предвид. Той смята, че ако хакерите получи достъп до проследяване на влакове , сигнализация или друга информация, безопасността на персонала, пътниците и общността би била компрометирана.
"Една съгласувана, междусекторна стратегия и стабилен и реалистичен план за доставка са от съществено значение, така че предизвикателствата, свързани с използването на данни за управлението на сигнализацията и трафика, да бъдат изцяло разгледани за безопасността на пътниците, персонала и общностите като цяло" отбеляза той. "Тези предизвикателства са свързани не само с необходимата железопътна инфраструктура, но и с широкомащабно събиране и управление на данни, както и с произтичащите от това рискове за кибернетичната сигурност".
Правителството стои със своето решение 100%.
"Великобритания има най-безопасната железопътна линия в Европа и киберсигурността е ключова част от нашия план за въвеждане на цифрова технология за контрол на влаковете", каза говорител на Network Rail пред Daily Mail . "Безопасността е наш основен приоритет, поради което ние работим в тясно сътрудничество с правителството, службите за сигурност, нашите партньори и доставчици в железопътния сектор и специалисти за сигурност за борба с кибер заплахи." (Свързани: Оставам текущ и на върха на всички най-новите разработки в CyberWar.news )
Междувременно австралийското правителство също предприема стъпки за преминаване към цифрова железопътна система. RailwayTechnology.com съобщава , че Australian Rail Track Corporation (ARTC) сътрудничи с авиокосмическия гигант Lockheed Martin, за да тества цифрова система, наречена ATMS, която ще показва информация на влака в реално време на електронен дисплей в кабината. Тази система е част от плановете на правителството да замени всички аналогови контроли. ATMS, подобно на британската цифрова система, позволява влаковете да се движат в по-близка близост и да удвоят или дори да утроят товарния трафик.
Докато правителството е уверило работниците, че ATMS няма да се използва за заместване на шофьорите, той потвърди, че ще улесни дистанционната намеса.
"ATMS използва GPRS, за да събира информация за скоростта и местоположението от влаковете и след това да изпрати инструкции до кабината", каза Тим Райън, изпълнителен генерален мениджър на корпоративните услуги на ARTC, пред iTnews . "Това също ни позволява да се намесваме дистанционно, ако влакът пътува твърде далеч или прекалено бързо".
Разбира се, в неправилни ръце може да се използва и система, която може да се използва за дистанционно забавяне на напрежението, за да се ускори.
Източниците включват:
DailyMail.co.uk
EWN.co.za
TheSun.co.uk
Тагове: