Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.10.2015 22:33 - Бил ли е Кубрат социалист?
Автор: vencivaleri1951 Категория: Политика   
Прочетен: 6461 Коментари: 19 Гласове:
13


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Преди няколко дни прочетох постинг на колегата блогър "мамка му" за предлагания данък" вредни храни" от министър Москов. Данъкът бе заклеймен от "мамка му" като ни най-малко като социалистически с цялото огорчение на излъган избирател-излъган от уж десния министър, който нарушава свободата на избор на автора с леви данъци. С две думи гласувал за Москов, получил дядо му:) Аз определено съм против този данък също и не защото е ляв или десен , а защото е глупав данък и не решава проблема. Мога да се обоснова, но не това е целта на постинга. Уважавам и чета с интерес постингите и коментарите на "мамка му", но в някои случаи направо се развеселявам когато обвинява социалиЪзма за нещата които не харесва . "Държавата е лош стопанин", " искам сам да реша дали да се осигурявам или не", "сам да реша дали да слагам ваксина или не", " да ям и пия каквото си искам" " акцизите са соц данъци" " да си имам пушка, топ, танк в къщи за самоотбрана"....И още ...и още... Подобни постулати слушаме катадневно от различни "ментори" - в по голямата си част на заплатка или грантове при някой баш "ментор" с фондация, и. И нормално е този баш "ментор" ако има интерес в оръжейния бизнес да те убеждава чрез грантополучателите каква свобода е всеки да има в къщи и в джоба си по няколко цеви, но никога няма да обясни защо той самият не носи оръжие , а предпочита да го охраняват десетки охранители по земя, въздух и море. Охраняват го от хора на които може би е продал оръжие-"свободни хора Баш " менторът" може и да не е чел Чехов, но знае от опит" че "пушка която виси на стената в първо действие, до четвърто ще гръмне"." Мамка му" съм сигурен, че е чел Чехов, но не му "вярва"-вярва , че пушката ще го направи свободен. В тази "свобода" обаче много вероятно е да вярва и съседът на "мамка му" с когото се карат често за паркиране, или колегата когото "мамка му" е преборил за по високо място в служебната иерархия, или затаилия гняв пренебрегнат някога си обожател на съпругата на "мамка му"...И какво става когато тези хора вземат" свободата и правдата" в собствените си ръце...Всички сме видели в световния видео обмен какво става.... Така е и с данъка върху храните-оставете ме аз да реша какво да яде детето ми, дали да пуши, дали да пие. Данъците и акцизите не решават нищо! С второто съм съгласен, с първото не... Едно дете не бива да бъде оставяно само на преценката на родителите. Защото най- малко родителите не са еднакви. И нито е справедливо, и нито е разумно и градивно да оставяме да определят хранителните навици на децата /а и всякакви навици/ хора които нямат такива. Съгласен съм , че данък няма да реши въпроса. Не съм съгласен и че подобен данък е социалистически. Косвен социалистически данък звучи като "дървено желязо". /този данък е косвен/ Още повече, че въвеждането му ще удари по работни места, поскъпване на храната и прочие . Решението на проблема е в съвсем друга посока и имаше време когато се решаваше в правилно . Не с данъци за вредните , а със субсидии в полезните храни. Ще дам примери. Да вземем рибата например. Субсидията за рибата беше над 300%. България имаше сериозен риболовен флот. Ловеше в пъти по голямо количество от необходимото за вътрешна консумация и "излишната част" експортираше. С износа до някъде компенсираше ниската цена на рибата у нас, а бюджета добавяше нестигащото. Силно субсидирани бяха плодове, зеленчуци, варива, нискомаслени/ краве/ сирена и млека, диетични колбаси, телешко и пилешко месо. Имаше задължителни пилешки, рибен, постен ден в стола. Всеки счетоводител, профпредседател...знаеше какви люти битки се водеха с лекаря от ХЕИ при утвърждаване на рецептурника за столовото хранене във всяка организация и предприятие. Как трябваше задължително в менюто да присъстват храни подходящи за две или три диети за основните хронични болести. За детските столове въобще не можеше да става въпрос за компромис. Ето това драги " мамка му" беше социалистическа фискална политика спрямо вредните храни-всякаква свобода ни нарушаваха тези комуняги -диетолози под прикритие. Данък" вредни храни" е рожба на победилата пазарна икономика където се смята че панацея срещу всички беди е когато бръкнеш на някого в джоба. Ще дам пример. Финландците започват борбата си срещу алкохолизма с ужасяващи акцизи върху спиртните напитки. Човек със средна заплата бе невъзможно да си купи дори нормално количество алкохол. В резултат на това хиляди отровени годишно от ментета, одеколони и прочие, а всеки уйкенд десетки автобуси докарваха множество фини в Ленинград , които идваха с една единствена цел-да се отрежат като мотики. Виждайки че от "данък алкохол" вредата повече, фините смениха политиката. Алкохолът стана сравнително по достъпен, но започнаха сериозни инвестиции в здраве. Първо започнаха инвестициите в спортни обекти. Всяка махала се сдоби с игрище, в училища и университети спортните съоръжения и спортни гардероби са на ниво за което нашите национални състезатели могат само да си мечтаят . Наред с това се провеждаше и провежда сериозна разяснителна кампания за здравословен начин на живот както и всеобхватна профилактика на населението. Всичко това безплатно-по социалистически за ужас на баш "ментора" За двадесетина години финландците прибавиха десетина години към средната продължителност на живота си и днес са една от най здравите нации в света. Това впрочем си е модел днес в Скандинавието и хич не им пука на "викинтгите"-карат си по социалистически. Акцизът на алкохола си е висок, но още по висока и стръмна е скалата на подоходното им облагане/това наистина е социалистическо събиране на сборове/ Накрая искам да успокоя "мамка му", че министър Москов не го е измамил с този данък в който няма нищо социалистическо. Както виждаме социалистът в правителството и вицепремиер е против него. Впрочем и капиталистическо няма нищо в него защото въвеждането му няма да вкара нищо в бюджета, а по скоро ще изкара-старо правило е, че печалбата не идва от цената , а от оборота. Най вероятно няма и да се въведе този данък или ще бъде профанизиран от първоначалния му замисъл. И крайно време е да разберем, че либерализмът подобно на комунистическата диктатура се провали. Крайно време е да се огледаме около себе си и да видим че "щастливите" държави днес където са проумели, че "пазарът" може да върви ръка за ръка със социалното/социалистическо/ и солидарно общество. Та бил ли е Кубрат социалист та е дал този пример с пръчките. Едва ли... Просто е бил мъдър човек и опитът му го е убедил, че снопът е по устойчив/и с бъдеще/ от отделните пръчки колкото и "вълшебни" да са последните.



Гласувай:
15


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. blackpredator - Венци,
24.10.2015 00:12
бацеправниците водят хибридна война срещу народонаселението :(

чеки офтопик да ти кажа един виц:
Два руски танкиста си пият кафето в ено кафене на Шан'З Елизе - "А сепак, хибридната война я загубихме!"
цитирай
2. podvodni - Г-сина Венци, какви инвестиции ...
24.10.2015 00:15
Г-сина Венци, какви инвестиции искаш в днешно време за здравословни храни. Ми това е същото като данък "чипс" на Москов.
Разрешението на проблема е само едно и то е крайно радикално - стандартизация. Такава стандартизация каквато имаше по времето на "ненавистният" социализъм където салам "Кучешка радост" бе на светлинни години по качество пред редица изделия "Стара планина" днес
цитирай
3. zaw12929 - Стандартът, които имахме и данък трябва и надпис
24.10.2015 09:06
podvodni написа:
Г-сина Венци, какви инвестиции искаш в днешно време за здравословни храни. Ми това е същото като данък "чипс" на Москов.
Разрешението на проблема е само едно и то е крайно радикално - стандартизация. Такава стандартизация каквато имаше по времето на "ненавистният" социализъм където салам "Кучешка радост" бе на светлинни години по качество пред редица изделия "Стара планина" днес


Стандартът, които имахме и данък трябва и надпис за вреда не само ГМО и затова да има лого, което не се нуждае от дребен штрихрт
- лого череп с 2 кокала
цитирай
4. vencivaleri1951 - Аз си мисля
24.10.2015 10:13
blackpredator написа:
бацеправниците водят хибридна война срещу народонаселението :(

чеки офтопик да ти кажа един виц:
Два руски танкиста си пият кафето в ено кафене на Шан'З Елизе - "А сепак, хибридната война я загубихме!"


че министър Москов има най-добри намерения с този данък и се е предоверил на пипнипишковците в антуража си. Последните манкират дейност, Москов пък очаква да увеличи със сборовете от данъка пробойните в бюджета си. "Баце " пък гледа отстрани противопоставянето между "здравния" и "социалния " министър и накрая ще се яви като арбитър давайки на всекиму по нещо. Цялата работа е буря в чаша вода.
А ето ти и друг виц-стар но верен.

-Какво е математически факултет в Щатите?
-!?
-Мясо където руски професори преподават математика на китайци...
цитирай
5. vencivaleri1951 - Кажи го в рими:)
24.10.2015 10:14
анонимен написа:
Изчезвай неграмотнико.

цитирай
6. getmans1 - E-е-ех, а каква кал имаше едно вр...
24.10.2015 10:15
E-е-ех, а каква кал имаше едно време, и за цигли, и за тухли, за кирпич и приятеля, пич!
Кварталния „супер“ ежедневно се зареждаше;
с ПО една касетка кайма, рагу /ребра/, варена наденица, обикновена наденица /истинската „кучешка радост“ / за почивните дни и касетка с друг малотраен и сух шпек. Луканка, Дебоя и Шунка един - два пъти месечно а кренвирши един път седмично.
Соята /стратегическа тогава суровина се появи след 75-та и набързо прескочи нормалните от 3% до 5%, та чак ЦК на БКП трябваше да се намеси и да вкара ред едва около 85-та.
Оцветените найлонови „черва “ след подходяща реклама пак по него време се въведе и под сурдика „така се прави там .... на запад и хем подобрявала външния вид и хем (?) „запазвала КАЧЕСТВОТО“!

Ха, приятен обяд .... със мухлясали спомени!
цитирай
7. vencivaleri1951 - За да можеш да
24.10.2015 10:21
podvodni написа:
Г-сина Венци, какви инвестиции искаш в днешно време за здравословни храни. Ми това е същото като данък "чипс" на Москов.
Разрешението на проблема е само едно и то е крайно радикално - стандартизация. Такава стандартизация каквато имаше по времето на "ненавистният" социализъм където салам "Кучешка радост" бе на светлинни години по качество пред редица изделия "Стара планина" днес


въведеш предишния БДС в храните например , преди това биха били необходими

сериозни инвестиции в земеделие и хранително вкусовата промишленост.

Например една крава в Швейцария получава субсидия по голяма от минимума

средства необходими за оцеляване на българина. Сложи върху този минимум

и данък/защото хората с минимални доходи могат да си позволят главно т нар вредни храни/ и го питай как този сбор подобрява здравния му статус
цитирай
8. vencivaleri1951 - Съгласен
24.10.2015 10:22
zaw12929 написа:
podvodni написа:
Г-сина Венци, какви инвестиции искаш в днешно време за здравословни храни. Ми това е същото като данък "чипс" на Москов.
Разрешението на проблема е само едно и то е крайно радикално - стандартизация. Такава стандартизация каквато имаше по времето на "ненавистният" социализъм където салам "Кучешка радост" бе на светлинни години по качество пред редица изделия "Стара планина" днес


Стандартът, които имахме и данък трябва и надпис за вреда не само ГМО и затова да има лого, което не се нуждае от дребен штрихрт
- лого череп с 2 кокала

цитирай
9. vencivaleri1951 - Гети когато говориш за селските бакалии
24.10.2015 10:53
getmans1 написа:
E-


не пропускай да споменеш , че мазите на къщите в селото бяха фрашкани от продукция собствено производство и стриди да им закараш все тази-няма да ги купят. Предпочитат си своите туршии вина и суджуци.
По селата купуваше храна главно населението което не правеше лично стопанство-тоест цигани тогава, днес рИмляни Ти например днес не ядеш турски домати и полски картофи както повечето българи.
Не знам къде си работил по това време, но аз по това време доста години изкарах в строителството. На близките обекти карахме храна от стола, но на по далечните се готвеше на място защото бяхме длъжни за обяд и вечеря/втората смяна/ да подсигурим топля храна за работниците. В походните кухни нямаше възможност за по голямо разнообразие на дневното меню и се готвеше обикновено един порцион-супа, основно ястие и десерт. Без такава кухня просто затваряха обекта. В началото на "Възродителния процес" турците изведнъж спряха да ядът свинско и снабдителите ходеха из страната да купуват сериозни количества овче телешко и пилешко. Да ама дигнаха глас тогава българите на обекта. Видяхме се в чудо администрация и инженерен състав. Назначихме допълнителни готвачи по обектите.
Почнаха се едни скари и аламинути та да може за няколкото часа сутрин и следобед да се готвят по две менюта/за деня четри/ Хайде попитай ме какво плащаше работника за хранодена и какво комбината. Да ти припомня ли всеки стол имаше "своя" животновъд който идваше редовно за остатъците от храната-къде днес столове, още повече остатъци. Впрочем Бойко /да се слави името му/ в по ранните си години на управленец когато ни запознаваше моменти от бедния си и нерадостен живот на учителски и офицерски син сподели, че едно от семейните му задължения било да събира от столовете на почивните станции в Банкя остатъците от храна за прасетата които гледали. Е мислиш ли , че са купували месо и салами от бакалията сем Борисови?
цитирай
10. asthfghl - ...
24.10.2015 11:21
Сигурен съм, че постингът е интересен, само че за съжаление в този му вид просто е нечетим.
цитирай
11. vencivaleri1951 - Мисля, че който иска ще извади
24.10.2015 12:22
asthfghl написа:
Сигурен съм, че постингът е интересен, само че за съжаление в този му вид просто е нечетим.


рационалното от написаното. Разглеждам участието си в блога като участник в разговор. В разговорите участват и заекващи ...нали? E ...аз съм "пелтек" в писането:)))
цитирай
12. podvodni - Венци, казваш че ако трябва да се ...
24.10.2015 13:11
Венци, казваш че ако трябва да се въведе предишното или някакво БДС ще трябват да се направят преди всичко необходимите инвестиции.
Ма не съм съгласен и съм на мнение, че дълбоко грешиш.
Та значи, като тръгнеш да градиш къща, първом чертаеш планове и чак след това купуваш чакъл, пясък цимент и разни други нещица. Сиреч инвестицията се прави когато са зададени точни параметри.
А когато се действа по обратен начин тогаз се получава "Договор за транс атлантическо сътрудничество".
И не е нужно да се открива топлата вода, а е достатъчно да се отворят архивите и да се препише БДС-то от времето на соца. Задават се параметрите и който иска да присъства на пазара си прави сметката на силите и възможностите.
цитирай
13. vencivaleri1951 - Ще се опитам да го обясня
24.10.2015 14:51
podvodni написа:
Венци, казваш че ако трябва да се въведе предишното или някакво БДС ще трябват да се направят преди всичко необходимите инвестиции.
Ма не съм съгласен и съм на мнение, че дълбоко грешиш.
Та значи, като тръгнеш да градиш къща, първом чертаеш планове и чак след това купуваш чакъл, пясък цимент и разни други нещица. Сиреч инвестицията се прави когато са зададени точни параметри.
А когато се действа по обратен начин тогаз се получава "Договор за транс атлантическо сътрудничество".
И не е нужно да се открива топлата вода, а е достатъчно да се отворят архивите и да се препише БДС-то от времето на соца. Задават се параметрите и който иска да присъства на пазара си прави сметката на силите и възможностите.


Събират се разните там диетолози и установяват например, че българинът яде недостатъчно риба и телешко месо. Качествата въпросните храни ги има в БДС.
Какво следва от тук на там. Нищо и половина според мен.
За рибата трябва или внос или сам да си я наловиш. Траулерите продадохме, парите профукахме. Когато внасяш риба виждаш цената на пазара каква е. Хайде сметни колко килограма риба може да си позволи на месец едно семейство със средностатистически доходи след като плати режийни и кредити. За това говоря, а не за написани режими на книга които никой не спазва. Не е нормално да карам близо 10 годишна кола, но го правя-новата ми е скъпа, а и ще ми я гепят. С храната е същото. Качествена храна е недостъпна за по голямата част от градското население.

цитирай
14. apostapostoloff - Кубрат не е бил социалист, а комунист!
24.10.2015 15:44
Социалистите са еврогейски отрепки.
цитирай
15. theeconomist - Народна песен:
24.10.2015 16:39
"..Е,иее по Дунава кирпич плива, на кирпича пет -- шест пича...
ой ви вази пет - шест пича, кой ви тури на кирпича?..
Нас ни тури на кирпича, бате "getmans" най - баш пича.."

Кореш, това е така защото "меньше более у них, а у нас больше менее"

http://www.youtube/watch?v=bINgTImkH9U
цитирай
16. asthfghl - 12.
24.10.2015 18:24
Как да извадя рационалното при пълна липса на параграфи? Очите ми почват да текат след 4-5 реда.
цитирай
17. getmans1 - А, сега как е на село? Този при когото работех преди пенсията и сега храни служители и работници от „обедното меню“ на най-известният ресторант в града.....
25.10.2015 09:44
vencivaleri1951 написа:
getmans1 написа:
E-


не пропускай да споменеш , че мазите на къщите в селото бяха фрашкани от продукция собствено производство и стриди да им закараш все тази-няма да ги купят. Предпочитат си своите туршии вина и суджуци.
По селата купуваше храна главно населението което не правеше лично стопанство-тоест цигани тогава, днес рИмляни Ти например днес не ядеш турски домати и полски картофи както повечето българи.
Не знам къде си работил по това време, но аз по това време доста години изкарах в строителството. На близките обекти карахме храна от стола, но на по далечните се готвеше на място защото бяхме длъжни за обяд и вечеря/втората смяна/ да подсигурим топля храна за работниците. В походните кухни нямаше възможност за по голямо разнообразие на дневното меню и се готвеше обикновено един порцион-супа, основно ястие и десерт. Без такава кухня просто затваряха обекта. В началото на "Възродителния процес" турците изведнъж спряха да ядът свинско и снабдителите ходеха из страната да купуват сериозни количества овче телешко и пилешко. Да ама дигнаха глас тогава българите на обекта. Видяхме се в чудо администрация и инженерен състав. Назначихме допълнителни готвачи по обектите.
Почнаха се едни скари и аламинути та да може за няколкото часа сутрин и следобед да се готвят по две менюта/за деня четри/ Хайде попитай ме какво плащаше работника за хранодена и какво комбината. Да ти припомня ли всеки стол имаше "своя" животновъд който идваше редовно за остатъците от храната-къде днес столове, още повече остатъци. Впрочем Бойко /да се слави името му/ в по ранните си години на управленец когато ни запознаваше моменти от бедния си и нерадостен живот на учителски и офицерски син сподели, че едно от семейните му задължения било да събира от столовете на почивните станции в Банкя остатъците от храна за прасетата които гледали. Е мислиш ли , че са купували месо и салами от бакалията сем Борисови?

цитирай
18. getmans1 - Няма да ти се вържа, че току виж пак си проплакал
25.10.2015 09:45
theeconomist написа:
"..Е,иее по Дунава кирпич плива, на кирпича пет -- шест пича...
ой ви вази пет - шест пича, кой ви тури на кирпича?..
Нас ни тури на кирпича, бате "getmans" най - баш пича.."

Кореш, това е така защото "меньше более у них, а у нас больше менее"

http://www/watch?v=bINgTImkH9U

цитирай
19. haralanov - Кубрат е бил първият фашист
03.11.2015 08:54
Защото думата ,,фашю" това и означава. Наръч пръчки, сноп.
Между другото.Фашизма също, като национал-социализма са леви идеологии.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vencivaleri1951
Категория: Политика
Прочетен: 5060259
Постинги: 1352
Коментари: 19559
Гласове: 5478
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031