2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. sekirata
Прочетен: 439 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 10.09.2015 20:53
Полската компания ПКП Карго, която е вторият по големина товарен железопътен превозвач в рамките на Европейския съюз, стъпва в България.
Частната компания, базирана във Варшава, е в напреднали преговори за покупката на българския жп превозвач "Булмаркет". Това научи Клуб Z от източници, близки до преговорите.
Очакванията са сделката да бъде финализирана до месец. Идеята е поляците да закупят мажоритарен дял - най-вероятно около 90 процента от акциите.
"ПКП Карго" вече присъства на пазарите в Чехия, Румъния и Унгария, а от няколко месеца компанията прави интензивни сондажи за навлизане на българския пазар. От компанията проучваха и възможността да закупят обявените за продажба "БДЖ-Товарни превози", но вече са се отказали от тази идея заради неяснотите около задълженията на компанията.
На практика в момента не се знае каква част от дълговете на БДЖ са на товарното поделение на компанията, което превръща евентуална сделка в изключително рискована за купувача.
Според източниците на Клуб Z, полската компания е готова да осигури транзита на много сериозни количества товари по трасето Север-Юг. Идеята е да се возят стоки от Скандинавия към Турция за Близкия Изток и обратно.
"ПКП Карго" планирали и да внесат в България нови товарни влакове, с които да се изпълняват поръчки за превоз на контейнери, тирове и авточасти.
От началото на годината обемът на транзитните жп превози през България се увеличава с бързи темпове, а единствената компания от всички играчи на пазара, която губи позиции, е държавната "БДЖ-Товарни превози".
Товарните жп компании прогнозират двуцифрени ръстове на оборотите си към края на годината. Догодина очакванията на бранша са за още по-високи приходи и печалби. Причината е именно "ПКП Карго", защото досега товарните потоци се движеха основно от Западна Европа през Сърбия и България - по оста Изток-Запад. Сега обаче България ще печели от развитието на съвсем нов маршрут от Северна Европа през Чехия и Румъния, чието развитие е пряко отражение от конфликта в Украйна.
Именно заради несигурността в републиката сега този трафик търси път през страната ни, което означава допълнителни приходи за Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), която стопанисва релсите у нас.
И докато стъпването на "ПКП Карго" в България е добра новина за НКЖИ, то това е поредната лоша новина за БДЖ. Компанията съвсем наскоро разбра, че губи най-големия си клиент - рудите на бизнесмена Христо Ковачки, който взе жп лиценз и сертификат за безопасност и помаха за сбогом на държавната компания.
http://clubz.bg/27556-polski_jp_gigant_stypva_v_bylgariq