Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07.2014 15:00 - Ново развитие около катастрофата на гара Калояновец!
Автор: varg1 Категория: Новини   
Прочетен: 1134 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Машинистът наистина не е видял, че влиза в отклонение с 40 км/ч..

Машинистът на злополучиня влак 8601 София – Пловдив – Варна Христо Тиляшев, е направил признание минути след тежкия инцидент на гара Калояновец, при който загина колегата му Венко Тодоров, а над 10 души бяха ранени, след като управляваният от него влак дерайлира на гара Калояновец.

 

PLOVDIVLIVE.BG обаче разбра от свой високопоставен и информиран източник, че Тиляшев се е обадил веднага по телефона на дежурния деломайстор в депо Пловдив, обадил се е и на висш служител в отдел “Безопасност“ на БДЖ. На тях той е казал, че жълтата светлина на предсигнала е била в мигащо състояние. Така входният светофор е светел само със зелена светлина, което означава преминаване на максимална скорост. В случая тя е била 100 км/ч. А ето и доказателството, макар и косвено, на този факт:

 

Записващата лента на “Хаслер“-а (скоростомера) е отчела намаление от 110 на 98 км/ч. Това е така, защото до последно Христо и Венко са мислили, че влизат в отклонение със 100 км/ч. Има стрелки, които са за такава скорост (R1200), така че в това няма нищо чудно. С такава скорост се влиза например в гарите Поповица и Първомай.

 

Три дни преди фаталната събота, двамата са минали по същия маршрут, но са влезли в гара Калояновец на втората (S-ова) стрелка (всъщност тя е тази, на която влакът излетя) със скорост от 40 км/ч. Това е било така, защото предсигналът е светел в жълто, а входният – с една зелена и една жълта. Още повече, че всички машинисти са били запознати с телеграмата от месец април, в която е упоменато, че там се влиза с отклонение от път 1 към път 2 (по-горе се каза, че три по-рано те са минали по същия път). В събота обаче това не е било така. Именно тук те са подведени от сигнализацията и затова влизат в района на гарата с висока скорост, която всъщност е разрешена!

 

На лентата няма записани данни за екстрено задържане (внезапно спиране) на влака. Отчетено е само цитираното по-горе намаление на скорстта, за да може влакът да влезе с разрешената скорост в гърловината на гарата. Няма и данни за възникнала внезапна повреда на кран-машиниста (спирачката). Но дори и да е имало проблем с него, пред машиниста е имало други начини да спре навреме влака: като остави тотмана (системата за бдителност) да изпусне или да свали предпазителя му.

 

В подкрепа на казаното от Христо Тиляшев говори и следното: той е имал видимост от 1 км. към предсигнала и още 500 метра видимост към входния светофор. Това разстояние от 1500 метра е напълно достатъчно да се започне задържане (спиране) на влака, за да се достигне до разрешената за тази гари скорост за влизане в отклонение – 40 км/ч.

 

В първите минути след инцидента, Тиляшев е мислил, че се е скъсала подвеската на локомотива и това именно е причината влакът да дерайлира. Той и за момент не е предполагал, че за дерайлирането е виновна скоростта, с която е влязъл във втората стрелка. До последно си е мислил, че влиза в отклонение със 100 км/ч..

 

Сега остава да се разкрие, защо светлинната синализация е показвала едно, а стрелките са били в друго положение, напълно некореспондиращо с показанията на предсигнала и входния светофор.




Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: varg1
Категория: Лични дневници
Прочетен: 20127991
Постинги: 18642
Коментари: 10023
Гласове: 71260
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031