Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.07.2018 20:20 - Когато вдъхновението е нестихващо...
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4809 Коментари: 25 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 С Приятелите бях споделила още напролет, че това лято ми предстоят довършителните работи по горния етаж от къщата ми, който е груб строеж. Мазане на стени, подковаване на тавани и подове, едно по едно, до есента всичко трябва да бъде готово. Първоначално мислех да викам майстори, ала се отказах и почвам сама.
Много се привързах към строителните работи, дотолкова, че вдъхновението ми е неконтролируемо, по-силно е от мен. )))
Най-напред трябва да направя ел. инсталацията, преди измазването на стените. 
Минах 2 кратки обучителни курса при двама кадърни техници, отделно един от друг. 
През годините съм превела томове литература на тази тематика, знам и всички термини не само на български, но и на немски и английски, схващам механизмите и начините на функциониране на токовите вериги и реших, че няма да е зле да опитам и да ги изпълня. Стига ми теория, сега е време за практиката!
Направих си план на инсталацията, по обясненията на техниците.
image

Хиксчетата са за осветлението, квадратчетата с кръгче в средата са контактите. Слагам трипроводникови кабели, за дефектнотокова защита. Старите майстори, доколкото съм чувала, слагат двупроводникови, ала живеем в модерен свят, трябва да се съобразяваме с новите изисквания за безопасност. 
И така, пристъпих към действие. Ще ви покажа първата си конзола за контакт в дневната. Стените са от итонг, много лесно се изкопават с един интересен остър инструмент, който си намерих. Не знам как се нарича, ала върши перфектна работа.
image

Ето и конзолата с положените кабели.
image

Фиксиране, измазване и е готова. 
image

И така, за 4 дни планирам да приключа окабеляването и да почна мазането на стените. Там ще е супер забавление, мога да заснема и видеоклип, за да ви покажа работния процес. На края на този постинг ще сложа един малък клип от началото на работата по инсталацията, който една от приятелките ми засне.
И понеже аз обичам от всичко да правя забавление, дори от работата, ето и една забавна фотография, вдигане на кабели, вместо гирички. И бицепсите ми не са за подценяване, мисля ))).
image
Накрая инсталацията ми ще мине през щателна проверка и одобрение от техниците. Може и със сертификат за ел. техник да се сдобия, ако се справя перфектно...
След окабеляването на етажа, таблото ще ме затрудни, най-вероятно, въпреки, че разбрах как се връзват кабелите към предпазителите и дефектнотоковите защити, ще са ми нужни, смятам, още 2 обучителни курса, за всеки случай )))).









Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lexparsy - Лелее, значи и това реши да можеш,
20.07.2018 21:05
само трябва някой да пази на вратата да не влезе Тока докато го свързваш :-)
Важен е крайния резултат, колко гърмежа ще има :-) Само недей да замазваш преди това :-)
Изкушавам се като майстор Тричко дет' знае всичко да те подсетя от моя опит...
- сложи си контакти на правилните места че да не опваш разклонители при нужда;
- прецени си вида осветление спрямо интериора, примерно ако ще искаш още лампи по стените, да ги окабелиш...
- ако искаш девиаторни ключове (да палиш и гасиш от две места) си прекарай по още един кабел за ключовете;
-прекарай си и слаботокови кабели ако знаеш местоположението на уредите. Примерно коаксиалния кабел за телевизора, кабели за тонколоните, даже и аз бих помислил и за връзка на телевизора с компа :-)
Аз се ужасявах като осъзнах колко кабела имаше покрай стените като си бях вързал и колоните за съраунд озвучаване... (там кабелите за колони са по-дебелички :-)

Успех! и после трябва да покажеш резултата и с бутилка вино на масата :-)))

П.П. Дописвам, че да не пиша пак...
Абе не мисли само за себе си, питай децата, може да искат силна музика :-)))
За банята прекарай контакт до мивката с огледалото...(специален за баня с капаче). В повечето бани липсва за ужас на мъжете обикновено :-)))
цитирай
2. vesever - Лекси, няма да измазвам стените, докато не ...
20.07.2018 21:16
Лекси, няма да измазвам стените, докато не мине проверката от оторизираните специалисти ;)
Всичко се оказва доста по-лесно, отколкото очаквах, супер логично и точно.
Да, контактите съм ги презицирала перфектно, и ключовете също.
Девиаторни имам само в коридора, в помещенията мисля, че не са ми нужни. В дневната ще сложа голям старинен полилей...абе супер ще стане, откога ми е в главата, сега да стане и реално. Ми, наесен или в края на лятото, идвайте, още пазя уискито, не съм го отваряла дори )))
Значи, за всички кухненски уреди имам 4 квадрата, за бойлера 6 квадрата, нормалните /ненатоварени както в кухнята/ контакти са ми 2, 5, а осветлението 1,5.
Досега окабелих всичко с изключение на банята, нея утре или вдругиден...щото искам да скочим и до слънчогледовите поля на изхода на наше село, каква безкрайна красота са....слънчеви поля, светещи!
За свързването на телевизора и компа не съм мислила, но имам всъщност един кабел, който е специално с такава цел, преносим е, не се налага специален контакт, има си буксички за компа, и за лаптопа ми става, последно нали децата го свързваха по нова година, ако се сещаш, като гледахме филмите през моя лаптоп на телевизора.
Виж тонколоните ги бях пропуснала, ама май по-добре, щото става много шумно и комшиите не знам как ще реагират ))
Аз си пускам горе музика от телефона, докато си бачкам, а през 2 къщи от нас има майстори, правят покрив, направо ме ужасиха, по цел ден бичат яко сръбска чалга, едва успявам да ги заглуша, )))
цитирай
3. vania23 - Уау!
20.07.2018 21:54
Много, ама много амбициозно занятие!
Стискам палци, Веси! И си признавам, че всякакви тоци цял живот са ме хвърляли в ужас..., но пък имам някои доказателства, че човек може много повече от това, което си въобразява.
Така че - успех, Веси! Дано!
цитирай
4. vesever - П. П. Лекси, децата понякога си п...
20.07.2018 22:03
П. П. Лекси, децата понякога си правят дискотеки, но гледам всичко да е под контрол, има и възрастни хора наоколо, не е приятно да прекаляваме с шума...е, да си призная, и аз харесвам дискотеките, особено, когато пускат мои любими парчета...но все ги юркам да понамалят....)))
A, зачудих се за какво би служил контакт до мивката в банята, да не би за бръснене ))
цитирай
5. vesever - Ваня, и аз бях така, ужасявах се, до ...
20.07.2018 22:10
Ваня, и аз бях така, ужасявах се, до момента, в който ми обясниха всичко в детайли и видях, че не е толкова ужасно.
Ами така е, всичко, което е правено от хора, можем и ние да го направим, стига да го решим и да се подготвим с нужните знания. Е, сама не бих се осмелила, ако нямах специалисти, които да прегледат работата ми. Човек като няма опит, винаги може да допусне грешка.
Благодаря ти!
цитирай
6. stih - Ти си изключение, Весе!
21.07.2018 01:17
Многостранен талант и трудолюбие!!
Как така всичко ти се удава?!
Кога работиш, кога и клипче си направила?
Изпращам ти моте поздрави и възхита!

цитирай
7. lexparsy - :-)))
21.07.2018 01:28
vesever написа:
П. П. Лекси, децата понякога си правят дискотеки, но гледам всичко да е под контрол, има и възрастни хора наоколо, не е приятно да прекаляваме с шума...е, да си призная, и аз харесвам дискотеките, особено, когато пускат мои любими парчета...но все ги юркам да понамалят....)))
A, зачудих се за какво би служил контакт до мивката в банята, да не би за бръснене ))

Не е казано че чалга дискотека ще правят децата бе Веси. Те възрастните и без това си я търпят без да щат, а и в тях има нещо детско :-) Може да им пуснеш от твоите, или Рондо Венециано или Излел е дельо :-)))
А контакта в банята ли...? Ами не само за бръснене, има и други потребни ел. уреди за ползване в банята... сети се сама :-) Примерно ако ти дойде на гости някоя космата... може да си пусне епилатора :-)))
Ще ме скъсаш от смях :-)
цитирай
8. vesever - Ели, на пръв поглед изглежда като ...
21.07.2018 10:22
Ели, на пръв поглед изглежда като изключение, но ако се замисли човек, това са си нормалните неща от живота, които трябва да бъдат извършени...
Така де, който има къща за довършване, да си я довършва.
Познавам хора, които всичко си правят сами в домовете и не викат майстори.
Единствената разлика е, че те са мъже, а аз - жена, но не мисля, че една жена отстъпва на един мъж по знания и умения...
а и с времето се трупа опит и увереност. Аз съм сигурна, че всеки, който се реши на такива дейности, би успял. Просто аз имам нужда да успея. Правя къщата за децата си, един ден, бях се поизморила и си седнах горе да оглеждам и да обмислям кое как да става, и си представих че след време, когато ме няма, и внуците ми ще живеят тук ...дай Боже.
А, клипчето беше идея на една от приятелките ми, аз дружа с деца, приятелите на моите деца, с които отраснахме заедно, имат ме близка и мен и през ваканциите всеки ден са при нас, забавляваме се, много е хубаво да си обграден с деца!
Благодаря ти!
цитирай
9. vesever - Лекси, дискотеките стават спон...
21.07.2018 10:30
Лекси, дискотеките стават спонтанно, обикновено пускаме и от телефон или лаптоп музика през колоните, звукът е сериозен )))
Децата ме открехват за новите танцувални парчета на модерни изпълнители, супер яко е ))
Наскоро племенницата ми ме изненада приятно с една песен на Криско, аз мислех, че е чалгаджия и с неохота я пуснах, тя много искаше да я видя, хареса ми, и като звучене, и като смисъл е силна, и като и визия, много добър клип са направили. Казва се Нашият Живот. Пращам ти линка. Най-трогателен ми е моментът с учителката му, когато го вижда...направо ме просълзява
https://www.youtube.com/watch?v=9ZeRvXuZr5U

Ами добре, ще помисля за контакт в банята, досега не ни се е налагало да ползваме уреди в банята, но все ще е от полза, да има.
цитирай
10. krassko - Направо ще ме умориш
21.07.2018 15:35
Римскатта изперия е загинала заради съветниците си....:)

Тази глупост с трите жици мога да те уверя , че я няма в нито един блок В София.
И не съм чул досега някой да е умрял или дори да е пострадал от токов удар в София и дори по селата ха ха ха....но наблизо строят два нови блока, а има и един току що завършен така че ще попитам за да се просветя "Наредба 3" за кого се отнася.

Колкото до това желязо с което чоплиш дупки по стените - има си специални приспособления за бормашина и дупката се пробива за по малко от минута при това с точния размер на разклонителната кутия. Питай преди да правиш нещо за пръв път ВИЕ ПИТАТЕ - НИЕ ОТГОВАРЯМЕ ХИ ХИ ХИ
Не съм ситурен, но от снимките ти ми се стори че ковеш кабелите за стената, а така не се прави защото може да нарушиш изолацията на кабелите и да имаш проблеми след време. Кабелите се закрепят с гипс - през половин - един метър.

Трябва да призная, че и мен са ме възпитавали така - да мога всичко да правя сам,
но с годините се убедих, че не трябва да е така и "всяка жаба да си знае гьола".

Пожелавам ти успех!!!
цитирай
11. vesever - Краси, някога са правели старите инстал...
21.07.2018 15:50
Краси, някога са правели старите инсталации с двупроводникови кабели, но при всички случаи е по-добре да има дефектнотокова защита, не само съветниците ми твърдят така, и доста литература съм превеждала на тази тема, навсякъде се препоръчва да се работи именно с такива кабели. Техниката се развива, знаеш, и за безопасността трябва да се мисли.
Няма опасност за кабелите, аз не кова върху тях, а в пространствата между тях, изолацията им е непокътната. Това са точно тези пространства, които служат за разделяне на проводниците и там няма изолация.
А, инструментчето е супер чаровно, за пръв път виждам такова, и добра работа ми свърши. Мои познати имат уред за изкопаване на стените, но не съм мислила да им го искам, с това ръчното се справих добре и дори беше забавно. ))
На финала съм, но малко ще помързелувам през уикенда, преди да почна следващия тур...

Благодаря ти!
цитирай
12. lexparsy - Хехе. . . Римската империя е заст...
21.07.2018 17:09
Хехе...Римската империя е застрашена сериозно, защото и аз продължавам да я подкопавам :-)
   За копането на канали и аз казах Краси, но третия кабел си е полезно нещо, независимо от стандартите ни! Той е Земя и е много важен. Някои хора го заместват с нулата в контактите и си горят слаботоковите уреди по-често или ги хваща ток от печката:--)
   За да имаш Земя Веси трябва да си я прекараш до в двора и да си я закопаеш там... Как става е дълго за обяснение. Но е далавера, щото ако я вържеш към нулата ЧЕЗ с един траф от 3 на 220 вилта може да си осветиш безплатно банята примерно :-)
   Да се посмееш на тъпотията ми… Като бях в съседна Македония, там навсякъде има по три кабела, и по селата… Та аз трябваше да вържа лампа (зимъска беше) и намирам фаза, намирам уж нула (то било земя), връзвам и заковавам всичко красиво и Цък… крушката светва и изгасва брат :-)… сменям я същата работа :-(… Скрих се от студа и на другия ден се оказа че съм я вързал на земята, а крушките си били читави :-)))  Няма да казвате на други, че ме е срам :-)))
   Та ние не сме я докарали до Евро стандартите е ел. снабдяването още… (фаза, нула и земя) Интегрираме се… :-)
цитирай
13. vesever - А-а-ами. . . . т'ва не го бях чувала, ...
21.07.2018 17:28
А-а-ами.... т'ва не го бях чувала, за земята в двора...съвсем ше ме объркате )))
в двора ще си сложа фенери, които да светят от слънчева енергия.
За каналите, няма грижа, малко трудоемко е, но наистина ми беше забавно. Ако не бях намерила острия инструмент, щях да искам машинката за копане на стени. Ама все пак с това е по-яко, не ви ли стои чаровно, как си изчегъртвам дупки, и конзолките прилягат много точно ...
Ми, Лекси, ти не си видял в тъмното, кое е фаза, кое е нула... случва се ))
аз още ще се обучавам, това е началото ;))
цитирай
14. krassko - Весеее.....,
21.07.2018 21:31
Накрая съветниците ще ти кажат, че трябва да купуваш и трансформатор, защото без него не става работата...
До сега са ти завишили разходите с 33 %, а в понеделник може да попитам колко струват трансформаторите.
И Лекси е прав че можеш да си подсигуриш осветлението на къщата.
Между нулата и заземлението наистина има три волта...

А колкото до следващият етап - мазилката - щом стените ти са от итонг аз бих си спестил варовата мазилка и направо ще шпакловам стените.
Колкото до чегъртането, щях да изчегъртам улеи и за жиците.
После с мазането ще береш ядове да покриеш жиците с мазилка.

Понеже никога не си правила тези неща грешките в началото ще ти отварят допълнителна работа след това, но ти сега не го знаеш.
Последиците ще са повече материали, повече труд и три до пет пъти повече време.
цитирай
15. vesever - Краси, малко по-скъпи са тези ка...
21.07.2018 21:44
Краси, малко по-скъпи са тези кабели, но веднъж се прави...
а, трансформатор не е нужен.
Стените са груби и само шпакловка ще е доста чоглава работа, мисля, трудно ще ми е да ги изгладя, на места са много груби и с неравности.... Отвън са мазани именно с вароциментов разтвор и е перфектно, по същия начин и отвътре ще ги направя, много добре стои, ще покажа снимки.
А улеи за кабелите, не думай, към 80 метра кабели съм прекарала, как да копая толкова много улеи...
аз съм ги фиксирала здраво за стените и мазилката ще ги покрие. Още не съм почнала, идната седмица ще се види реален резултат, надявам се за по-малко от седмица да успея...
А в двора наистина съм го замислила с фенери по цялото протежение на градината, но без ток, от слънчевите..поне засега де. Важен ми е вторият етаж, за да бъде завършена къщата. Догодина почвам по градината разни екстри, като алпинеуми, фенери, езерце с водни лилии съм намислила, но това е в рамките на глезотийките, а важните неща сега трябва да станат и да се кротна. )))
цитирай
16. planinitenabulgaria - Доста познания по ерекротехника трявват, за да стане инсталацията сигурна.
21.07.2018 22:22
А също и строителен опит. Инстаацията трябва да се направи на клонове по предназначние: за осветление с предпазител 10 А, за контакти с препазител 25 А, отделно за бойлера също с предпазител 25 А, един силов контакт аако са наложи да се ралотих с електрожен, чиято мрежа трябва да е 6 кв. мм. и предпазителят 36 А. В стаите се прави кръг от проводници с 4 кв. мм. и този кръг се захранва с проводници 6 кв. мм., а от кръга се захващат проводници за контактите. Така се получава кръгово захранване и отговаря на 8 кв. мм., абсолютно сигурно, свустранно. Много важно в електротехникаата са здравите връзки, затяга се до отказ. За старите къщи е добре да се ползва проводник за полагане под мазилка. Закрепва се леко с пирони, но да не опрат в проводника, после ке гипсира и накрая се запълва изкъртеното. Старите мазилки е добре да се покрият със шпъкровка, за което трабва майстор специалист.
Дано да успееш, но каквото направиш тряабва да е безгрешно, защото тока може да причини нещо много страшно.
Успех!
цитирай
17. krassko - http://www.cablecommerce.bg/shop/bg/products/category/8a5722c/1
21.07.2018 22:32
Това е линка към цените за прекъсвачите. Смятай по 50 лв за един,
лошата новина е, че трябва по един зе всеки токов кръг: осветление, контакти, бойлер, климатици и доста пари ще ти вземат за монтажа, свързването си има тънкости и ако не се направи правилно при всяко включване ще гасне тока.
А така както си начертала схемата ще ти трябват, 10 прекъсвача. И чертежа по който го правиш добре е да го види ел техник който е правил такива инсталации за да няма грешки.
Хората на това му казват:"Нямала си баба работа, купила си прасенце".

Може би ще ти трябва и добро заземление - дълбока дупка в земята, зараваш една ламарина и от нея дебел проводник до таблото. Честито:)

Утре ще се разходя до магазина за ел материали да се просветя.
цитирай
18. vesever - Коста, всичко се преглежда от те...
21.07.2018 22:38
Коста, всичко се преглежда от техници, ако нещо сбъркам, ще ме поправят. Досега всичко върви както трябва. Предвидените предпазители са от по 16, 32 и 40 ампера, бойлерът е проточен, за него 40А. Идната седмица ще ги купя, засега само окабеляването направих. А мазилката ще е само вароциментова, искам да стои малко по-грубо, има и греди, които се виждат както по тавана, така и по стените, искам да е като автентична стара къща, макар че е ново строителство...
цитирай
19. vesever - Краси, нагласила съм парите и едно ...
21.07.2018 22:47
Краси, нагласила съм парите и едно по едно купувам нужното, на етапи, не ме притеснява колко ще струват, предвидила съм всичко, преди за започна, и като материали, и като финанси, смятах цяла седмица ))) ще се справя, нали важното е да стане всичко както трябва, за цял живот се прави, а пари се печелят по всяко време...
цитирай
20. lexparsy - Веси, само да уточня за напрежен...
22.07.2018 09:53
Веси, само да уточня за напрежението между нулата и земята, че някой да не вземе да пробва да си изгуби времето и да ме нарочи като Юлето в блога, че съм малоумен :-)
Първо трите волта са образно казано. Напрежението може да е най разнообразно и ЧЕЗ зависимо, и по-големичко при натоварване на системата или пад по напрежение особено при пускане и спиране на тока… Така че има и едни други предпазители освен бушоните…
Освен това Земята от ЧЕЗ може да е защитена, трябва да си имаш твоя си Земя (добре звучи :-). И вече начина на законно черпене на ток без да минава през електромера има разни варианти! А ако взема да обсъждам други ЧЕЗ ще пратят някой да ме самоубие :-)))
Така че не се връзвай на много излишни мисло-тоци :-) а си направи къщата да „работи“ безопасно, че пак да си ходиш по реката и планините и да танцуваш :)

П.П. Сетих се и друга Законна далавера, само че ако сме по евро-стандартите като сме ТАМ! Купуваш си един електромер от Швейцария примерно и караш ЧЕЗ да ти го поставят (вместо техния безплатен). Ще стане голям скандал… ЗАЩО??? По западните стандарти са си извоювали миличките електромерите да не отчитат ако не се доставя то по договорените стандарти… Ами я вземи един уред и си премери напрежението… На вилата ми често е около 180 волта :-) Рядко е 220 …
цитирай
21. vesever - Лекси, снощи до късно четох, сега не ...
22.07.2018 10:03
Лекси, снощи до късно четох, сега не мога да се събудя )))
Чета за ел. инсталации, за да не пропусна нищо ))
Да, всяка стъпка се проверява, за да няма грешки.
Но правя всичко като по учебник, стандартно, а освен обикновените предпазители, ДТЗ ще ползвам, 5 броя са предвидени, за други предпазители не знам.
И също не ми е ясно как да не минава през електромера, звучи ми рисковано ))
цитирай
22. emi1ts - Поздрави Веси!
22.07.2018 12:17
Да ,начинанието ти е доста смело и според мен.Има особено важни неща и ситуации в живота за които е необходимо да се намират точните хора, експерти.Бих имала доста големи съмнения в хора които вместо да дават и инициират разумни и правилни решения просто ще инспектират моите:)Това си е лично мое мнение.Въпреки всичко пожелавам ти успех и особено важното е да се направи безопасно.Поздрави.
цитирай
23. vesever - Еми, благодаря ти :) Всъщност ...
22.07.2018 12:25
Еми, благодаря ти :)
Всъщност изпълнявам инсталацията именно под инструкции на специалисти, абсолютно всяка стъпка е инициирана до последната подробност от двама кадърни техници. Единият е работил години наред в Париж и е със сериозен опит и познания. Другият е направил не една или две инсталации и е като жива енциклопедия, така че се уча и от двамата. Сама не бих се справила в никакъв случай. Така че те ми дават указанията, аз изпълнявам, после проверяват всичко изпълнено и мога да бъда сигурна в безопасността на начинанието. Ако трябваше сама да го извърша, не бих се наела в никакъв случай.
Поздрави, слънчево да ти е!
цитирай
24. sande - Поздрав !
22.07.2018 14:36
https://www.youtube/watch?v=Myzb9yB61_M&start_radio=1&list=RDMyzb9yB61_M
цитирай
25. vesever - Сашо, благодаря ти, ето и от мен. ...
22.07.2018 14:43
Сашо, благодаря ти, ето и от мен.
https://www.youtube.com/watch?v=TM9_Z7ooYhY
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4043314
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16014
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол