Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: trakietsadobri
Категория: Лични дневници
Прочетен: 814738
Постинги: 584
Коментари: 710
Гласове: 4141
Постинг
21.06.2016 16:54 - Правилните грешки на творчеството
Автор: trakietsadobri Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2408 Коментари: 6 Гласове:
7

Последна промяна: 14.02.2021 13:22


Най-старите хора, които умеят сами да направят хляб, с който можеш да се нахраниш, понякога гледайки „младежта“ весело казват - „Като се учиш да месиш хляб, не се натъжавай ако първоначално по теб полепва повече брашно отколкото в замесеното тесто! Добави още брашно и продължавай! Няма по-вкусен от хляба, който сам си направил.“

Когато човек стори нещо мъдро или поне красиво, се радва и хвали.
Защо е така? Може ли човек да твори без да греши?? - Надали!

Когато човек реши, че е сгрешил се натъжава или ядосва.
Защо е така? Може ли човек да твори без да греши?? - Надали!

Учим, работим, вървим – живеем, и в добри полезни дела, и в грешки.
Колкото повече правим – толкова повече грешки научаваме и мъдрости случваме. 




Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tera - Нуждата на човека да твори е заложена далеч не във всички хора,
28.06.2016 09:57
повечето са кибици и критикари, нежели творци. По-лесно е сеир га гледаш, отколкото ти нещо да правиш. А и по-лесно критикуваш, когато не разбираш. Като оня анекдот, когато царят казал: "Обущарю, не по-високо от обувките", когато обущарят решил да се прави на спец и в други области.
Бях на един workshop по колаж в рамките на феста Водна кула, не съм кой знае каква художничка, но ми беше много интересно. Курса го водеше една испанка, после разбрах, че деца обучава. Много мила и внимателна, хареса всичко, което сътворих и направо ме окрили, чувствах се прекрасно, а и групата беше готина. После и една японка ми хареса една от творбите, а после и други познати, които се занимават с изкуство или поне го обичат. Решавам да се похваля на една приятелка, която няма такива интереси, изпращам й снимки и тя ми пише: "Направо ти се чудя как ти се занимава с такива цапаници? Но щом те кефи няма лошо,като терапия за добро настроение." Не крия, че ми стана неприятно.
Пратих й една картина на Ван Гог и я питам "А това как ти се струва?" Тя естествено не го позна, реши че е мое и пише "Това има по-висока худ.стойност". Поне това позна, казвам й - "Има си хас да няма - все пак е Ван Гог. На него също сигурно са му казвали, че рисува цапаници и затова приживе нищо не е продал".
Без да се сравнявам с него, мисля че такова поведение е доста гадно и то от приятелка. Аз нали не й казвам: "Направо ти се чудя, как можеш с часове ва висиш под чадъра по плажовете и да решаваш кръстословици!" Това според мен е по-тъпо , отколкото да рисуваш, пък макар и цапаници, но пък е общоприето. Както и да висиш по заведения, да си губиш времето и да дърдориш глупости. Но се смята нормално, но ако речеш да рисуваш (или пък да пишеш или нещо друго, което ти доставя удоволствие, но може и да не изкараш пари от него) - значи ти не си на ред.

Мисълта ми е, че творците могат лесно да бъдат погубени от еснафите. Защото за тях всичко е пари. Ако Ван Гог е продавал успешно, щяха да го смятат за гений, а не за луд. А и не е само той - Модиляни да речем, а и други.
цитирай
2. trakietsadobri - Тера, какво е живота – от началото до края? Движение! / Среща! / Творчество!
28.06.2016 12:48
Всеки живот се движи, общува, твори по-различен начин.
Всеки вижда / разпознава / харесва различни творби и изкуства.
Всеки е личен и различен, и в това е не само чара ни!

Обичам изобразителните и артистични изкуствата, но те далеч не са единствените творби на човека. Всичко, което правим с дух, радост, обич става живо изкуство. :)

Тера,
Пожелавам ти да имаш повече време да твориш срещи и изкуства, които те радват.
Радостта е красота хармонична. ;)
цитирай
3. troia - Привет!
28.06.2016 12:55
Тера, казала си го страхотно! И аз разсъждавам като теб.
Поздрави към авторът на постинга!
Нямам какво да добавя. Влязох тук и бях приятно изненадана.:)
цитирай
4. trakietsadobri - Troia, благодаря за коментара и позитивните думи.
28.06.2016 14:10
Поздрави,
Ведър, творящ ден!
цитирай
5. marrta - :) и аз като един древен човек
06.07.2016 09:42
да кажа - хлябът, месен със сърце и ръце, е най-сладък:)
цитирай
6. trakietsadobri - Marrta, благодаря за позитивния коментар :)
06.07.2016 13:20
marrta написа:
да кажа - хлябът, месен със сърце и ръце, е най-сладък:)

цитирай
Търсене

Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031