2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. bojil
9. ambroziia
10. milena6
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Прочетен: 570 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 09.12.2018 08:58
04 април 2017 г., 09:08
https://www.obekti.bg/misterii/9-izvestni-statui-i-misteriite-koito-vitayat-okolo-tyah?fbclid=IwAR3WZcXI_VPsqzSCLalBzI1APOGNXV4zRIvUnvtC5jpiPNS5sGlqrYwM4_g
Fotokon / Shutterstock.com
"Скулптурирането е лесно - просто стигаш до кожата и спираш." Това отговаря великият френски скулптор Огюст Роден на въпроса как създава своите произведения.
Истинският шедьовър изглежда като нещо божествено. Това е факт. И само един гений би могъл да види подобна красота в едно най-обикновено парче камък.
Именно поради тази причина решихме да споделим с вас най-интересните истории зад някои от най-значимите скулптури на всички времена.
Тайната на прозрачния мрамор
“Забулена весталка”, Рафел Монти, средата на 19-ти век
Един поглед към тези статуи, чиито лица са покрити от полу-прозрачен, воал ни кара да се чудим как това е направено от обикновен камък. Тайната е в мрамора и по-специално - в неговата структура. Камъкът трябвало да има два слоя - един по-прозрачен и един по-дебел. Такива камъни се намират трудно, но наистина ги има. Монти обработвал мрамора, запазвайки нормалната текстура на повърхността, като е дялкал по ръба, отделящ твърдата част от прозрачната. В резултат на това останките от прозрачната част изглеждат буквално прозрачни, като по този начин създават ефекта.
Рогатият Моисей“Моисей”, Микеланджело Буонароти, 1513-1515.
Микеланджело прави скулптура на Мойсей с особена черта - чифт рога. Много историци обясняват творението с неговото неправилно тълкуване на Библията. В “Изход” (втората книга от Библията и от Петокнижието) пише, че за евреите било трудно да гледат лицето на Мойсей, когато слязъл от Синай. Еврейската дума, използвана в Библията, може да се преведе и като “блясък”, и като “рога”, но от контекста е очевидно, че лицето му излъчва светлина, а не рога.
Flik47 / Shutterstock.com
Цветна античност“Август от Прима Порта”, антична статуя.
Дълго време се е смятало, че древните римски и гръцки бели мраморни статуи винаги са били бели. Но според последните проучвания те може първоначално да са били оцветени в различни цветове, които са избледнели с течение на времето, а накрая изчезнали напълно поради излагане на светлина и вятър.
Csaba Peterdi / Shutterstock
Страданието на Малката русалка“Малката русалка”, Едвард Ериксен, 1913 г.
Статуята на Малката русалка в Копенхаген е една от най-нещастните скулптури в света, защото е постоянен обект на вандализъм. Нейната история има много обрати. Тя е съборена и нарязана на парчета няколко пъти, а дори и днес можете да видите “белези” върху шията на русалката, които се появиха, когато главата на статуята трябваше да бъде сменена. Скулптурата е била обезглавявана два пъти - веднъж през 1964 г. и втори път през 1998 г. През 1984 г. вандали отсичат дяснaтa й ръка. На 8 март 2006 г. бедната русалка осъмва с вибратор в ръка, напръскана със зелена боя. През 2007 г. властите обявяват, че скулптурата може да бъде преместена навътре в пристанището, за да се предотвратят бъдещи вандалски прояви и постоянните опити на туристите да се качват върху нея.
Peter O"Toole / Shutterstock.com
Целувка без целувка“Целувката “, Огюст Роден, 1882 г.
“Целувката“, добре известният шедьовър на Огюст Роден, първоначално се наричал “Франческа да Римини” на името на италианската аристократка от 13. век, чиято съдба е увековечена в “Ад” на Данте. Дамата се влюбва в по-малкия брат на съпруга си, Паоло. Двамата четат историята на Ланселот и Гуиневир, когато съпругът Джовани ги намира и ги убива. Скулптурата показва как Паоло държи книга в ръка. Въпреки това любовниците тук не допират устните си, което ни подсказва, че са били убити, без да са извършили грях.
По-неутралното заглавие на скулптурата, ”Целувката “, е дадено от критиците, които я видели за първи път през 1887.
alarico / Shutterstock.com