2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. deathmetalverses
14. tota
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
Прочетен: 2788 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 12.01.2015 20:23
Железопътното дело в днешна България води началото си от построяването на първата линия Русе – Варна през 1866. След Освобождението са създадени Българските държавни железници.
Гара Копривщица
Дължината на железопътните линии през 1939 г. е 4426 км.
Гара Перник
След 1944 година едни от първите обекти обявени за национални строежи са транспортни, вкл. железопътните. Железопътната линия Перник – Волуяк – София, дълга 58 км, е завършена предсрочно в края на 1949 г. Железопътната линия Левски – Ловеч – Троян през 1948 г. е обявена за национален строителен обект. Изградена е от бригадири.
Гара Бургас – 12.02 ч. Пристигнал е експрес „Слънчев бряг“ потеглил от столицата в 06.15 ч.
На 21 декември 1952 г. е въведена в експлоатация цялата предбалканска линия София – Карлово – Карнобат – Бургас, третата основна артерия в направлението Изток-Запад.
Гара Лакатник
Изградената жп линия Самуил – Силистра с обща дължина 114 км и и участъците Горна Оряховица – Лясковец – Златица – град Елена, Червен Бряг – Златна Панега, Видин – Кошава и други с обща дължина 203 км. допълват изграждането на цялостната железопътна инфраструктура и играят конкретна регионална роля, изпълнявайки важни социални, икономически и отбранителни функции в най-тежките и бедни райони в страната.
Гара Захарна фабрика. Мотокари от завод „Шести септември“ за износ.
Към края на 1985 г. в страната са изградени 747 индустриални жп клонове, които обслужват най-големите промишлени предприятия, енергетиката, пристанищата, строителните комбинати и крупните складови бази. В тях се извършват над 60% от товаро-разтоварните операции в железниците.
Електрификацията на българските железници започва през 1963 г. Въз основа на електрификацията се позволява да се започне с автоматизацията, електронизацията, механизацията на процесите и с внедряването на съвременните компютърни технологии в железниците.
С най-голям съзидателен резултат през този период е удвояването на близо 1000 км жп линии, първоначално по главното северно направление София – Мездра – Плевен – Горна Оряховица – Варна, дълго 500 км. Започва се активна работа и по основното южно направление за затваряне на този пръстен от Варна през Синдел – Карнобат – Бургас – Стара Загора – Пловдив – София.
Междугарието София-София-север
Производството на нови транспортни средства обхваща пътнически вагони различни класи.Най-големите жп заводи се намират в София и Бургас, съответно завод “Г.Димитров” и завод “Червено знаме”. Създадени са още жп заводи в Левски, Дряново, Септември, Карлово и др.
Централна гара – София
За осигуряване на железниците с квалифицирани кадри в София своето основно място заема ПЖИ „Тодор Каблешков“. Tо води началото си още от 1922 г., създаден с Указ № 60 на Н.В. Цар Борис III като Държавното железопътно училище със статут на средно техническо учебно заведение, с военоорганизационна структура.
Гара Варна
През 1962 г. с помощта на община Кърджали в парка на града е построена първата детска железница “Пионер”. През 1979 г. в подножието на южната част на Младежкия хълм в Пловдив е пусната втората детска железница. Планове и разчети за такива железници се подготвят за София, Варна, В. Търново, Плевен и другаде. Те имат голям възпитателен ефект върху подрастващите, много от децата, обслужвали първите железници, стават след време железничари.
Гара Мездра-чакалнята
Към 1990 г разгънатата дължина на жп линии достига 7662 км, електрифицирани линии са 2650 км с приблизително 106 900 000 превозени пътника. БДЖ е основният масов превозвач в НРБ, както за пътнически така и за товарни превози.
Кой им дава правото да унищожават БДЖ!
Във всички държави железниците имат и социални функции!
Дипломирания експерт-счетоводител Владимиров, като не може да се справи да си подаде оставката!
Иначе релсите отдавна ги няма, отишли със сигурност за скрап Същата беше и участта на " арестуваните" вагон-цистерни на коловозите, които нямаше какда бъдат изтеглени, поради прекъсване на линията Разфасовани бяха на място А те са много скъпи, защото се изработват от специални сплави