18.02.2019 11:59 - Установено е, че джинджифилът е ефективен срещу много различни видове рак
Автор: zahariada Категория: Други

Последна промяна: 18.02.2019 12:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  Установено е, че джинджифилът е ефективен срещу много различни видове рак

02/11/2019 / От Елейн Кастило

image

Подобно на неговата близка относителна куркума, джинджифилът също е много мощна суперхрана. Той има широка гама от ползи за здравето, от лечение на гадене до облекчаване на болката. Наскоро е доказано, че джинджифилът предотвратява различни видове рак, като кара раковите клетки да претърпяват апоптоза или клетъчна смърт.

Многобройни проучвания разглеждат потенциалната употреба на джинджифил като естествено лечение за рак. Те открили, че това може да предотврати разпространението на туморни клетки в други части на тялото при различни видове рак, включително гърдата, дебелото черво, ректалния, черния дроб, белия дроб, простатата, панкреаса и меланома . Тези противоракови свойства на джинджифила се дължат на способността му да задейства механизми, които активират проапоптозния ген в раковите клетки. В допълнение към това, съществуват съединения в джинджифила, които могат да регулират инхибиторите на рака, като същевременно намаляват гените и протеините, свързани с рака.

В джинджифила има повече от 100 активни съединения. Те включват гингероли, шогаоли, цингерони, зебумони, остър олеорезин, терпеноиди и флавоноиди. В изследване, публикувано в PLoS,  изследователите открили, че компонентът от джинджифил, наречен 6-shogaol, е по-добър от конвенционалната химиотерапия, тъй като може да се насочи към стволови клетки от рак на гърдата . Този тип клетки се считат за корен на рака на гърдата поради неговата "безсмъртна" способност за самообновяване, резистентност към повечето химиотерапевтични средства и способност за непрекъснато диференциране и образуване на нови туморни колонии. Чрез насочване на тези клетки, честотата на лоша прогноза и рецидив на тумора може да бъде намалена.

Изследователи от  Университета Крал Абдулазиз в Саудитска Арабия също разкриха, че джинджифилните екстракти проявяват селективна цитотоксичност. Това означава, че може да предотврати растежа на раковите клетки, без да има странични ефекти върху нормалните клетки. Лечението на рака, което понастоящем е достъпно, като химиотерапия и радиация, често се проваля в този аспект.

В друго проучване, този път от изследователи от Университета на Минесота , те успяха да потвърдят, че джинджифилът предпазва от рак чрез експеримент in vivo, включващ мишки с колоректален рак и без имунна система. След получаване на гингерол, мишките преживяват 75% намаление на туморите, които са имали. Освен това, оставените тумори са по-малки в сравнение с тези при мишки, които не получават лечение с джинджифил.

Проучване на държавния университет в Джорджия  показа, че екстрактът от джинджифил може да намали размера на туморите на простатата с повече от 55 процента. Това е само едно от многото проучвания, които показват сходни заключения относно противораковите свойства на джинджифила , които предполагат, че джинджифилът предпазва от рак чрез предизвикване на клетъчно самоубийство. (Свързано:  Джинджифилният чай е показал, че естествено убива рак, разтваря камъни в бъбреците, подобрява здравето на черния дроб и др .)

Други ползи за здравето на джинджифила

Чрез увеличаване на приема на храни, базирани на джинджифил, можете да изпитате и следните  ползи за здравето :

• Намалено възпаление  - Джинджифилът съдържа олеорезини, за които е известно, че имат мощни противовъзпалителни ефекти. Той действа по начин, подобен на нестероидните противовъзпалителни средства, което е чрез блокиране на циклооксигеназните ензими, които произвеждат възпалителни химикали като левкотриени и простагландини.
  • Облекчаване на болката  - Една прегледна статия показа, че приемането на два грама джинджифил на ден в продължение на поне пет дни може да помогне за облекчаване на мускулните болки, причинени от тежки упражнения.
  • Защита на черния дроб  - Джинджифилът се храни с черния дроб от вредното въздействие на тежки метали и наркотици. Джинджифилът е полезен и за пациенти с мастно чернодробно заболяване чрез намаляване на възпалението и инактивиране на чернодробни гени, произвеждащи мазнини.
  • По-добро здраве на сърцето  - Джинджифилът е добър за сърцето, тъй като може да повиши добрия холестерол, като същевременно намали триглицеридите и оксидативния стрес. Той също така може да подобри кръвното налягане чрез отпускане на кръвоносните съдове.

Всички тези проучвания показват, че джинджифилът има ясни и дълбоки ползи за здравето, които можете лесно да се насладите, като я консумирате прясно, изсушено, на прах или в маслена или сокова форма.

Източниците включват:

NaturalHealth365.com