Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07.2008 16:50 - Цитати - Ницше
Автор: mepcu Категория: Други   
Прочетен: 16696 Коментари: 2 Гласове:
0



Фридрих Ницше (18441900) е немски философ.

„Amor fati (любов към съдбата) - това е моята най-съкровена природа.“

„Аз ви уча за Свръхчовека: Човек е нещо, което трябва да бъде превъзмогнато.“

„Аз не съм човек, а динамит“ (Ich bin kein Mensch, sonder Dynamit!)

„Аз обичам този, който иска да твори, надмогвайки себе си, и така погива.“

„Ако твърде дълго гледаш в бездната, тя ще погледне в теб.“

„Безгрижни, насмешливи, насилствени - тъй ни иска нас мъдростта: тя е жена и обича само воина.“

„Боговете са мъртви и човекът е оставен сам на себе си.“

„Бъдете предпазливи с всички живописни хора! Животът ми е бил най-лек, когато е изисквал от мен най-трудни неща.“

„Веднъж завинаги искам да не знам много - Мъдростта слага граници и на познанието.“

„Войната и смелостта са извършили повече велики неща, отколкото обичта към ближния. Не вашето състрадание, а вашата храброст е спасявала досега сполетените от нещастие.“

„Всичко, което не ме убива, ме прави по-силен.“

„Да разбираш всичко, значи да презираш всичко.“ (Tout comprende, c"est tout mepriser)

„Да страдаш от самота, не е естествен протест - лично аз много често съм бил сполетяван от "множеството", от липсата на "самота"...“

„Държава се зове най-студеното от всички студени чудовища. Студено лъже то; и тая лъжа изпълзява из усатата му: "Аз, държавата, съм народът".“

„Човекът започва там, където свършва държавата.“

„Ето добрите и праведните! Кого те ненавиждат най-вече? Оногова, който разтрошава техните скрижали на ценности, разрушителя, престъпника, а това е творецът.“

„За да живееш в самота, трябва да си животно..., или бог.“

„За художниците, за гениите опасността се крие в жената.“

„Задоволеността предпазва от простуда. Случвало ли се е жена, която се чувства добре облечена да настине? - Имам предвид случай, когато е гола.“

„Знам омразата и завистта на вашето сърце. Вие не сте толкоз велики, за да не познавате омраза и завист. Тогава бъдете тъй велики да не се срамувате от себе си!“

„И най-силният между нас често няма сили да стори онова, което всъщност знае...“

„Има две житейски правила: Правило 1 — Не се тревожи за дреболии. Правило 2 — Всички неща са дреболии.“

„Имаш ли своето "защо?" в живота, ще можеш да понесеш почти всяко "как?".“

„Който не умее да лъже, той не знае що е истина!“

„Който се бори с чудовища, нека внимава сам да не се превърне в такова.“

„Който се възмогне на най-високите планини, той се смее на всички трагически игри и истински трагедии в живота.“

„Красотата е работа на малцина.“ (Pulchum est pancorum hominum)

„Където и да ходя, винаги съм следван от едно куче, наречено "Его".“

„Много и премного се раждат: за излишните бе измислена държавата.“

„Най-великите ни изживявания са нашите най-тихи мигове.“

„Не разбирам, защо трябва да злословничим. Ако искаме да злепоставим някого, достатъчно е да кажем някаква истина за него.“

„Не се страхувай от действията си! Не ги изоставяй - Угризенията на съвестта са порок.“

„Не трябва да се прощава на онези, които не умеят да прощават.“

„Ние можем да наречем всяка истина грешна, ако не е придружена с поне една целувка.“

„Онзи, който се бори с чудовища,трябва да внимава, самия той да не се превърне в такова“

„От всичко написано най обичам написаното със собствената кръв. Пиши с кръв за да разбереш,че кръвта е дух!“

„От нашите най-добри врагове ние не исакме да бъдем щадени, а също не и от ония, които от душа обичаме.“

„По-добре в лапите на разбойник, отколкото в ръцете на разгулна жена.“

„При жена ли отиваш? Не забравяй камшика!“

„При раняването нараства духът и се развива мъжествената добродетел.“

„Приятелят трябва да е специалист по досещане и запазване на спокойствие.“

„Пушенето и пиенето са първоначално само част от изявата на младите хора, а едва по-късно се превръщат в навик.“

„Рядко се прибързва само веднъж. Първият път обикновенно се прави ещо в повече... Затова обиновенно се предприема още едно прибързване - и в него се върши нещо по-малко...“

„Сам да приемаш себе си като съдба, да не искаш нищо друго - в подобни състояния това е просто висш разум.“

„Стардание и немощ - това създаде всички отвъд светове; и онова кратко безумие на щастието, което познава само най-страдащият.“

„Съвременният човек страда от отслабване на личността“

„Това, което не може да ме убие, ще ме направи по-силен.“

„Тъй живеете живота на повиновението и на войната. Що значи дълъг живот! Кой войн иска да бъде пощаден!“

„Философията не стига на народа. На народа му трябва святост.“ (la philosophie ne suffit pas au grand nombre. Il lui faut la saintete.)

„Формулата ми за човешкото величие е amor fati: Не можеш да искаш да бъдеш друг, нито преди, нито след, нито във вечността.“

„Човек трябва да носи хаос в душата си, за да може да роди танцуваща звезда.“ — от „Тъй рече Заратустра“

 "Кое е по-вредно от всеки порок?Да се съчуства на слабите и сакатите - Християнството!"

"Нека гинат слабите и уродливите!Трябва дори да им се помага да гинат."

"Само извървените мисли са ценни!"

"Преоценка на всички ценности!"

"Отровата, погубваща слабите натури, е храна за силния и той дори не я нарича отрова."

"Корупцията е другото име за есенното време на един народ."

"Религиозният човек мисли само за себе си."

"Кой може да направи нещо велико, ако не чувства сила и воля да причини голяма болка?"

"Вас аз съветвам не да работите, а да се биете. Вас аз съветвам не за мир, а за победа!"

„Безгрижни, насмешливи, насилствени - тъй ни иска нас мъдростта: тя е жена и обича само воина.“

„Боговете са мъртви и човекът е оставен сам на себе си.“

„Бъдете предпазливи с всички живописни хора! Животът ми е бил най-лек, когато е изисквал от мен най-трудни неща.“

„Веднъж завинаги искам да не знам много - Мъдростта слага граници и на познанието.“

„Войната и смелостта са извършили повече велики неща, отколкото обичта към ближния. Не вашето състрадание, а вашата храброст е спасявала досега сполетените от нещастие.“

 „Да страдаш от самота, не е естествен протест - лично аз много често съм бил сполетяван от "множеството", от липсата на "самота"...“

„Държава се зове най-студеното от всички студени чудовища. Студено лъже то; и тая лъжа изпълзява из усатата му: "Аз, държавата, съм народът".“

„Човекът започва там, където свършва държавата.“

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Тагове:   Ницше,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Nikoleta
05.05.2010 19:30
xaresvam Nicshe,osobeno ''Tai re4e Zaratustra'' slojno za 4etene i obra6ta svetogleda ti,no si struva...i az skam da ostavq edin dobar citat ot tam:'' Zemqta ima koja i po taq koja ima bolesti i edna ot tqx naprimer se nari4a-4ovek'';)dosta vqrno i aktualno,ne mislite li?
цитирай
2. apostapostoloff - И още:
25.08.2012 16:41
"Sozialismus? Zu viel Staat!"
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mepcu
Категория: Хоби
Прочетен: 122486
Постинги: 14
Коментари: 130
Гласове: 80
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031