Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.02.2014 18:41 - Кварталните магазини срещу хипермаркети
Автор: varg1 Категория: Бизнес   
Прочетен: 812 Коментари: 1 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 И ТАКА ПРОДЪЛЖАВАЙКИ ТРАДИЦИЯТА ДА ДАВАМ ПОЛЕ ЗА ИЗЯВА НА МЛАДИ НАПОРИСТИ ХОРА РЕЗУЛТАТЪТ Е ПО-ДОЛУ.
В 21-ви век да поддържах квартален магазин е изключително трудна и отговорна задачата. Клиширан звучи изразът:“Добър продукт- много клиенти“. Особено, когато борбата да си оцеляващ, квартален магазин в условие на криза, който е почти напълно заличен от гига и хипермаркети.  Хипермаркетите превъзхождат малкия магазин с това, че са големи, побират много продукция, всякаква, независимо дали става въпрос за стоки от бита или храна. В тях можеш да намериш всичко. Удобно е, разположени са на сравнително близки места от големи квартали. Цените не са много високи, стоките не са български, т.е. имаме избор между стоки и материали и чрез многобройните си отстъпки, галят егото на клиента. Да, в тези неща, смятам, че хипермаркетите и обслужването са по-добри, от колкото в един квартален магазин и със сигурност в тези отношение и хипермаркетите превъзхождат обикновените магазини.  Но тук въпросът, който трябва да си зададем не е дали един хипермаркет е по-добър от един квартален магазин, а дали кварталният магазин в действителност не превъзхожда хипермаркетите.  Да, правилно прочетохте, използвах думичката „превъзхожда“. И не, не е измислица, това, което твърдя е нещо, в което съм сигурна. Погледнато от няколко гледни точки. За да напиша тази тема, ще си позволя да се позова на няколко анкетирани потребители, чиито имена ще бъдат умишлено сменени (според антропологичния принцип). Според анкетираните, хипермаркетът не може да стъпи и на малкия пръст на кварталния магазин. И защо мислят така, ще разберете в следните няколко извадки от техните анкети:  Според Иван С. Хипермаркетите  държат на добро обслужване, но продават нискокачествени стоки, а ето и неговите точни думи:  „Това твърдение, че хипермаркетите са по-добри от кварталните магазини е нещо като обща истерия. В хипермаркетите се продават нискокачествени стоки. Собствениците разчитат на масовост на предлаганите продукти, но не и за качество. Най-редовно ми се е случва да си купя увредена стока или някоя с изтекъл срок на годност.“   Друг интервюиран, с името Христо А., пък каза следното:  „От 2 години работя в хипермаркет (цензурирано). Сещаш ли се за топлата кухня и онзи щанд с топли неща? А така. Еми нещата, които ви продават да винаги са вече последни дни преди да се развалят съвсем. Например чушките ни ги дават вече лепнещи и почти разпадащи се, като тензух. Това трябва да го изварим и да му изрежем мухъла, за да го направим на салата. А месото да не говорим, аз веднъж не съм видял да няма месо, което да е с нормален срок на годност, но редовно ни карат да го печем и да правим пилешко на грил.“   Но, ако мислите, че това е всичко, не бързайте. Според  статия от 17.12.2013 в informiran365.net, клиентка е намерила червей в парче месо, закупено от „Кауфланд“ в Бургас. А ето и цялата статия:   „Ето как се развиха нещата след сигнал на клиентка,която намери червей в парче месо,закупено от „Кауфланд” в Бургас. Хиляди коментари по случаят се изчетоха и изписаха по социалните мрежи.Най-често задаваните въпроси бяха: „Какво прави тази гадост в прясно свинско месо!?” или „Какво прави червей там,изобщо,та дори и то да е развалено?!” Факт е ,че на снимката е показан дъждовен червей.Всички знаем ,че този вид не се среща по месата,дори рядко и по плодовете ,и зеленчуците. Голяма част от потребителите съзряха ,може би,нагласена и целенасочена манипулация,която цели да очерни веригата на магазини „Кауфланд”. Именно ,защото голям процент от хората са убедени,че този мекотело няма как да се развива в каквото и да било месо,нито да се храни от него. Става въпрос за случаят ,в който домакиня закупува прясно месо от въпросният магазин,опаковат ѝ го ,и до тук добре.Когато се прибира,обаче,и решава да сготви месото, намира гнусен червей в плика ,с който е увита мръвката.И от там се започнаха разправиите. Advertisement: Независимо от това,че много хора прозряха умишлена измама ,от веригата магазини коментираха мигновено случая.Главната ръководителка от отдел за Клиентски маркетинг в Кауфланд за България -Петя Кятовска ,изпрати официално писмо до ощетената клиентка,като в него не оспорва факта,че е имало червей вътре.Според нея не е изключено той да е попаднал там и от съдът,в който е съхранявано месото,и от някой плод или зеленчук,а дори и от найлончето,в което е била опакована стоката.Тя увери потърпевшата,че са се заели по случаят и са наложили мигновена проверка. От друга страна ,пък, от Българска агенция по безопасност на храните отговориха,че потребителката сама трябва да си занесе пробите в лабораторията и да си плати изследването”   Според анкетираните по-добре било да си купуваме стока от близкия квартален магазин. Пятър П., твърди:  „О, много хора от квартала предпочитат да отиват в близкия квартален магазин. Защото там продавачката е отзивчива, винаги ти обръща внимание, казва ти коя е прясната стока и ти препоръчва да вземеш от нея. Винаги те съветва, винаги цели да си доволен.“    Атанас Ф. пък допълва:  „Освен, че са отзивчиви продавачите, обслуването е по-лесно, няма опашки, а и е близо до дома ми, най-близката търговска верига е на другия край на квартала, докато кварталният магазин е срещу новия блок.“    За сметка на мнението на част от анкетираните, ние ставаме „случайни“ свидетели на безобразно много затворени по-малки магазини и затъването на малкия и среден бизнес в България, което го води до абсолютното му убийство. Хипермаркетите и по-големите вериги изгълтаха почти тотално по-малките магазинчета. Контролът върху стоките е значително по-малък, което не прави качеството им по-добро, а напротив. След редица проверки, направени по търговски вериги, са наложени редица актове за недобра хигиена на търговския обект, лошо консервиране на храни и прочие. След наложените глоби, хипермаркетите си плащат паричния размер и не подобрават условията за стоково обслужване и начин на съхранение. И докато в България съществуват големи търговски вериги, които законът да им разрешава да отравят потребителите, които ползват техните продукти и има някакъв толеранс към тези обекти, то малките, квартални магазини ще изгубят във войната. От един затворен квартален магазин, България и стокопроизводството губят ценни пари, които отиват за внос на чуждестранни стоки с  лошо качество. А от всичко това най-много губим самите ние- хората, които искат да се хранят с качествена храна. Жалбите на потребителите, дори не биха били взети предвид, тъй като закона толерира по-големите вериги и потребителят, както видяхте по-горе в статията, често е упрекнат в това, че цели да урони престижа на по-големите магазини. Въпросът от тук насетне е- какво трябва да се случи, за да няма ощетени?

Стефизагрия Пасифлора  



Гласувай:
5
0



Спечели и ти от своя блог!
1. ok3223 - Много сИ прави.
16.02.2014 10:03
Друго и по-важно.Тези чужди вериги са прахосмукачки. Изпразват портмонетата на българите, като печалбите заминават директно в Германия. Поради големите количества, могат да си позволят - по ниски цени, с което подбиват цените и принуждават кварталните магазинчета да фалират. А те бяха добро средство за препитание на хиляди търговци на на дребно.
От тези чужди вериги БГ обеднява и обеднява, и те са само средство за колонизиране на страната от от Старите евродържави.
Това си форма на съвременна колониална експлоатация.
След като ни взеха пазаарите и ликвидираха икономиката, Германците заграбиха и монополизираха и търговията на дребно у нас, като оставиха само трохи за кварталните магазинчета.
КОИТО ФАЛИРАХА МАСОВО И СЕГА СА ЕДИНИЦИ ПО ГРАДОВЕТЕ, КАТО ЕДВА СВЪРЗВАТ ДВАТА КРАЯ.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: varg1
Категория: Лични дневници
Прочетен: 14590461
Постинги: 16922
Коментари: 9168
Гласове: 68098
Архив
Календар
«  Август, 2020  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31